DivX til mpeg
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-02-02 12:32

Hej

Jeg ligger inde med en avifil (DivX), som jeg gerne ville have puttet på
VCD (så den kan afspilles i en DVD-afspiller). Det er selve konverteringen
fra DivX til mpeg, der volder mig problemer (vcdimager/cdrdao klarer fint
mpeg->VCD).

Jeg har forsøgt mig med mencoder, men jeg kan dælme ikke finde ud af den.
Den gemmer konsekvent filen som en avi-fil og desuden klager den sig over
at billedformatet er forkert:

moffe@grignard:/usr/share/doc/vcdimager-0.6.2# mencoder -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg1video -oac mp3lame -o test.mpg test.avi
[...]
Detected video codec: [divxds] drv:4 prio:0 (DivX (MS MPEG-4 v3))
[...]
Detected audio codec: [mp3] drv:1 (MPEG layer-2, layer-3)
[...]
videocodec: libavcodec (352x240 fourcc=6765706d [mpeg])
MP3 audio selected
Writing AVI header...
libavcodec: CPU flags: mmx mmxext 3dnow
Not supported image format! (Packed YUY2)

Som det ses, "Writing AVI header" (og filen er ganske rigtigt en
avi-fil)... Og den nægter at omkode filen pga. billedformatet uanset input-
og output codec (medmindre jeg vælger "-vc odivx", men så er der sort
billede)...

Hvad gør jeg ved det? Jeg kan ikke finde noget på mplayers hjemmeside;
ejheller ved søgning på Google...

Findes der et andet program, som kan konvertere DivX til mpeg? Freshmeat
giver kun hits for den modsatte proces...

Pft.
Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-02-02 14:42

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Findes der et andet program, som kan konvertere DivX til mpeg? Freshmeat
> giver kun hits for den modsatte proces...

tmpgenc skulle kunne, jeg har i hvert fald konverteret adskillige avi'er
til mpeg med den.

Jeg ved ikke lige hvor godt den kører i wine, men efter en hurtig test
kan programmet i hvert fald startes op.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-02-02 12:05

Niels Andersen wrote:

> [...]
> til mpeg med den.
>
> Jeg ved ikke lige hvor godt den kører i wine, men efter en hurtig test

Tja, wine fryser tilsyneladende, når man vælger filnavn

Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka

Fra : Niels Andersen

Dato : 23-02-02 13:59

Rasmus Bøg Hansen wrote:
[tmpgenc]
> Tja, wine fryser tilsyneladende, når man vælger filnavn

Arh, jeg kan nu godt vælge filnavn, men så har jeg heller ikke prøvet mere.
:)
Jeg må lige lege med det senere, for tmpgenc er et tæske-godt program,
bortset fra at det kun findes til Windows.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-02-02 10:45

Niels Andersen wrote:

> Jeg må lige lege med det senere, for tmpgenc er et tæske-godt program,
> bortset fra at det kun findes til Windows.

Tja, den påstår godt nok, at avi-filen ikke er understøttet, når jeg kører
den i Windows (det er DivX og jeg har DivX 4.12 installeret). Men det OS er
vist OT her

Tak for hjælpen alligevel.

Rasmus

DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ
conflicts, System crashes, Non-functional multitasking, the Y2K problem
and the Blue Screen of Death are registered trademarks of
Microsoft, Corp., Redmond, USA.

Fra : Lasse Hassing

Dato : 23-02-02 12:37

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message news:<a55a8d$435$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk>...

> [...]
>
> Findes der et andet program, som kan konvertere DivX til mpeg? Freshmeat
> giver kun hits for den modsatte proces...

Jeg har aldrig prøvet det men
http://www.mplayerhq.hu/DOCS/encoding.html skulle kunne gøre det.

(www.mplayerhq.hu plejer ellers at være et af de første hits på google
hvis man søger efter 'mplayer' :)

--
Lasse Hassing, www.silent-infinity.com

Fra : Claus Alboege

Dato : 23-02-02 12:44

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Findes der et andet program, som kan konvertere DivX til mpeg?
> Freshmeat giver kun hits for den modsatte proces...

ffmpeg kan - blandt andet.

http://ffmpeg.sourceforge.net/

/Claus A

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-02-02 10:51

Claus Alboege wrote:

> ffmpeg kan - blandt andet.

Ja, den konverterer ganske rigtigt il mpeg. Men vcdimager vil ikke læse den
- nogen, der har en forklaring eller løsning?

moffe@grignard:/data/tmp# vcdimager test.mpg
INFO: scanning mpeg track #0 for scanpoints...
**ERROR: packet length beyond buffer...

Nyeste CVS giver samme problem:

moffe@grignard:/data/tmp# /tmp/vcdimager/frontends/cli/vcdimager hob1.mpg
++ WARN: initializing libvcd 0.7.12 [linux-gnu/i686]
++ WARN:
++ WARN: this is the UNSTABLE development branch!
++ WARN: use only if you know what you are doing
++ WARN: see http://www.hvrlab.org/~hvr/vcdimager/ for more information
++ WARN:
INFO: scanning mpeg sequence item #0 for scanpoints...
++ WARN: packet length beyond buffer (pos = 2054 + size = 2042 > buflen =
2324)
-- stream may be truncated or packet length > 2324 bytes!
**ERROR: input mpeg stream has been deemed invalid -- aborting

Pft.
Rasmus

A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.