Grafikkort???
Fra : Hans Jørgen Jørgense~

Dato : 22-02-02 02:59

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen der ved hvilke grafikkort, der
understøtter DirectX with, overlay surface mode?? Jeg har spurgt de
forskellige grafikkort udbydere, uden held. Grunden er at jeg har et Asus
A7V bundkort, Pinnacle DV500+ videoredigeringskort og indtil for nyligt
Matrox Millinium G 400 Grafikkort. Grafikkortet er brændt sammen, så jeg
skal have et nyt. Problemet er (tror jeg) grafikkortet, når jeg skal arbejde
med analoge video signaler fryser mit Adobe Premierer 6.0 og jeg skal
genstarte computeren for at komme til at arbejde med det - hver gang.

Jeg håber der er nogen her i gruppen der kan hjælpe mig eller måske henvise
mig til en gruppe hvor jeg kan få hjælp?

På forhånd tak.

Hans J.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-02 11:20

"Hans Jørgen Jørgensen" <ellis@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [cut]
> Matrox Millinium G 400 Grafikkort. Grafikkortet er brændt sammen, [cut]

Er du sikker?
Hvordan ytrer problemet sig? Intet signal?
G400-kortet har en BIOS, som det (på nogen systemer) har det med at "smide".
Det kan flashes tilbage med en bootdisk, der ligger på Matrox' website.

/Chr, Aarhus

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-02 11:49

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan flashes tilbage med en bootdisk, der ligger på Matrox' website.

....som ligger hér:
ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/utils/biosutil/recover.zip

Læs denne readme først:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/notes/recover.txt

/Chr

Fra : Peter Rinder

Dato : 23-02-02 10:13

> [...]
> med analoge video signaler fryser mit Adobe Premierer 6.0 og jeg skal
> genstarte computeren for at komme til at arbejde med det - hver gang.

Hvor længe siden er det du har installeret windows - det kan jo godt blive
lidt ustabilt efter et stykke tid. Jeg ville i hvert fald først prøve at
geninstallere.
Hvis du skal have svar på det med grafikkortet kan jeg henvise til

/Peter