Til Tanja!
Fra : Lilian Hansen

Dato : 21-02-02 23:55

Hej Tanja
Så må du også lige vide noget om mig. Som du ved har jeg min Appaloosa
hoppe. Hun er 12 år nu. Jeg har haft hende i 6 år. Hun var egentligt bedst
til noget Working Cowhorse eller lidt Reining, men jeg har brugt alle år til
at "geare" hende ned til Pleasure. Hun havde gu'dødme så travlt altid. Nu er
hun kanon. Hun er desværre bare blevet multi allergiker. Men det har jeg
totalt styr på. Hun har - 7-9-13 - ingen symptomer haft, siden vi fik vores
eget sted og jeg fik hende hjem..... Det er i mine øjne det bedste at ride
western! Jeg er vild med det samarbejde man har med hesten. Jeg syntes det
er så meget anderledes end dressur. Men jeg er jo heller ikke ekspert, så
måske ser jeg det bare sådan.....
Så har vi vores fjordfjums. Jeg elsker ham. Han er bare så god til det hele.
Han går lidt western, hvis det er det min datter har lyst til. (Det er hende
der rider ham. Hun er 14 år) og så kan han springe lidt cavalettispring (er
det stavet rigtigt?) og andre gange hvis hun har lyst til dressur, ja så gør
hun det. Så kan han knejse og spadsere som en anden lille spansk hingst.
(Han er jo ulsblak - hvid - så det hjælper lidt på det spanske Han var
ikke længe om at finde ud af Whooaaa. Så det bruger hun også selv om hun
rider dressur. Han er 9 år til april. Jeg har tænkt mig at træne lidt trail
her til sommer med ham. Det tror jeg han er kanon til, for han skal aldrig
skynde sig....
Vi har så lige fået en rigtig dejlig vallak. Han siges, at være en blanding
af Holsteiner og Trakhener. Det kan jeg ikke så godt se. (Jeg er vist bedre
til westernheste!!!) Han går kun dressur og så skal han lære at springe her
til sommer. Han bliver forøvrigt også 9 i år. Det er så kun min datter der
rider ham. Hun får nu undervisning for han kan noget LB og er forberedt til
noget MB. Det er heller ikke min stærke side.

Jeg blev såmænd så glad da jeg fornemmede noget western i dine svar. Der er
lidt langt i mellem man hører westernryttere sige noget....
Er du med til nogen af stævnerne? Måske kender jeg dig, måske af udseende?
Jeg er ikke selv stævnerytter. Jeg får dårlige nerver, bare af at tænke
Danish Open!!!!!!

Mange western hilsner Lilian

Fra : Tanja Bromley

Dato : 24-02-02 13:32

Hej Lilian!

Jeg tror nu ikke, vi er stødt på hinanden ? Jeg bor på Bornholm og har ikke
så meget som set et eneste show på den anden side af vandet (andet end på
video). Jeg har absolut heller ingen ambitioner om at starte noget Jeg
startede lidt på begynder-niveau for nogle år siden (klubplan), men jeg er
altså bare ikke stævnerytter .... bliver alt for nervøs, så hesten bliver
hidsig - og så kører det derudaf ...

Men jeg vil alligevel gerne VIDERE med min westernridning. Som sagt er jeg
gået i stå med min Fjordhest, og vil derfor i gang med noget andet
"materiale". Min Quarter bliver desværre først 2 år her til sommer, så han
venter jo lige et års tid - men min Pinto bliver 3 her i foråret, så ham
vil jeg starte så småt, når vejret bliver lidt lunere

Kommer du ikke inde på Hestenettet's Westerndebat ? Ellers vil jeg varmt
anbefale det i hvert fald! Det er rart at ha' et sted, hvor vi
westernryttere kan udveksle erfaringer og meninger.

Forøvrigt er jeg "lidt" misundelig på, at du har Appaloosa .... sådan en
fætter ønsker jeg mig helt vildt !! De er bare SÅ smukke (de fleste) !

Mvh. Tanja