flash og baggrund
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 21-02-02 23:13

www.rattenborg.com/V14 har jeg brugt et baggrundsbillede i flash. Dette
billede vil jeg gerne have til at fortsætte som baggrund uden for flash
vinduet. Det jeg har gjort er at ligge det samme billede ind som baggrund i
tabel hvor flashfilen er. På i min browser (IE 5.00) ser overgangen mellem
flash og baggrund ok ud, men hvordan ser det ud hos Jer ?

Er der evt. bedre måde at løse det på ?

hmm i Opera ser det lidt underligt ud...

Bo

ps. det jeg gerne vil opnå er at opløse den 'kasse' man så tit ser i
forbindelse med flash........

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-02-02 07:55

> [...]
>tabel hvor flashfilen er. På i min browser (IE 5.00) ser overgangen mellem
>flash og baggrund ok ud, men hvordan ser det ud hos Jer ?
IE60 og 1024*768 er der en lille fejl i højre side af baggrunden.. der
er en tynd tynd vertikal streg (går ud fra, at det ikke er meningen)

>Er der evt. bedre måde at løse det på ?
næææh, well, jo, men det virker vist kun i IE.. nemlig at lave flashet
gennemsigtigt, så dit baggrundsbillede fra html siden skinner
igennem.. kig på www.bodudek.dk i flashmenuer for eksempler..

det eneste du skal gøre er at indsætte en 'wmode' kode som skal være
transparent som fx her (indsættes TO steder!):

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
width="110" height="35" align="right">
<param name=movie value="../../_flash/home.swf">
<param name=quality value=high>
<param name="wmode" value="transparent">
<embed src="../../_flash/home.swf" quality=high
pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"
type="application/x-shockwave-flash" width="110" height="35"
align="right" wmode="transparent">
</embed>
</object>

man kan vistnok lave denne indstilling i flash under publish.. kan nu
ikke huske hvor.. men i hvert fald kan du regdigere i koden manuelt og
indsætte wmode som ovenstående

forresten kan du vel osse bare lade flashet fylde hele skærmen.. husk
at sætte dette i body:

Regards
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster connections only)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 22-02-02 09:07

> IE60 og 1024*768 er der en lille fejl i højre side af baggrunden.. der
> er en tynd tynd vertikal streg (går ud fra, at det ikke er meningen)

Jo, det skulle jeg nok have nævnt, de vertikale strejer er bevidst
konstruert. Der er også en i venstre side.

> [...]
> det eneste du skal gøre er at indsætte en 'wmode' kode som skal være
> transparent som fx her (indsættes TO steder!):

hmm, ok det må jeg kikke på. Men det ser ud at den løsning jeg bruger nu
virker ok både i IE og Opera.

> forresten kan du vel osse bare lade flashet fylde hele skærmen.. husk
> at sætte dette i body:

hvis flashfilen skal fylde hele skærmen, skal den vel skaleres, viklet
medfører at indholdet også forstørres hvilket jeg ikke er interesseret i,
derfor vil den løsning ikke være en mulighed, jeg har dog heller ikke set
nogle gode eksempler på denne metode.

Bo

Fra : Michael Peo

Dato : 22-02-02 13:47

win2000pro, ie5.5 > finno!
win2000pro, Netscape Communicator 4.75 > slet ingen baggrund
win2000pro, Netscape 6.0 > slet ingen baggrund
Mac OS9.1, ie4.5 > finno!
Mac OS9.1, ie5 > finno!
Mac OS9.1, Netscape Communicator 4.6 > slet ingen baggrund
....end of microtest.

/peo
www.bandage.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-02-02 10:59

Hej Bo

Mac OS 9.2, IE 5.1 > ser fint ud
Mac OS 9.2, NS 6.2 > ingen baggrund udenfor Flash
- og de mere kuriøse;
Mac OS 9.2, iCab 2.7.1 (Mac-only) > ingen baggrund udenfor Flash
Mac OS 9.2, Opera 5.0.485 > ser fint ud

Venligst
Henrik

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 24-02-02 13:06

Tak til dig og Michael for jeres tests. Jeg tror at jeg har fået løst
problemet med NS, i hvert tilfælde NSC 4.79. Problemet var at NS ikke kunne
sætte et baggrundsbillede i en tabel via en CLASS, men ved at, direkte at
angive background="xx" i <TABLE> ser problemet ud til at være løst.

Bo