USB 1. og 2.0 ?????
Fra : Elcapitano

Dato : 21-02-02 22:25

Hvordan kan man se, hvilken type USB man har, og hvis det kun er 1.0, kan
man så lave upgrade til 2.0, og hvis ja da hvordan?

Venlig hilsen
EC

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-02-02 22:33

"Elcapitano" <elcapitano@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man se, hvilken type USB man har, og hvis det kun er 1.0, kan
> man så lave upgrade til 2.0, og hvis ja da hvordan?

**********

Det burde stå allerførst i din manual.
Det kan ikke "opgraderes til" at være 2.0.

forskellen er fra 12 til 440 mener jeg....

Fra : Chewie

Dato : 22-02-02 06:50

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Elcapitano" <elcapitano@pc.dk> skrev i en meddelelse
> >
> **********
>
> Det burde stå allerførst i din manual.
> Det kan ikke "opgraderes til" at være 2.0.
>
> forskellen er fra 12 til 440 mener jeg....

Det kan nu godt "opgraderes" på en måde..
Man kan købe et PCI kort med USB 2.0

Mvh. Chewie.

Fra : El Capitano

Dato : 22-02-02 07:00

Tak for svar til jer begge
Jeg har en Dell Dimension 8100 p4 1,3mhz, men kan intet finde om det i
manualen. Kender I den?

Venlig hilsen
Bjarne

Fra : Esben

Dato : 22-02-02 07:20

> Tak for svar til jer begge
> Jeg har en Dell Dimension 8100 p4 1,3mhz, men kan intet finde om det i
> manualen. Kender I den?

Det er sandsynligvis ikke en USB 2.0 port i din pc, men prøv f.eks at
installere Sisoft Sandra, der kan du se hvilken version din pc har.

--
Esben

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-02-02 09:29

El Capitano skrev: (messageID:

> Tak for svar til jer begge
> Jeg har en Dell Dimension 8100 p4 1,3mhz, men kan intet finde om det i
> manualen. Kender I den?

Ifølge:
http://support.euro.dell.com/docs/systems/dsleest/specs.htm#system_information

har denne maskine "four USB-compliant connectors". Når der ikke direkte
skrives USB 2.0, vil jeg med 99,9% sikkerhed antage, at der menes USB 1.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : El Capitano

Dato : 23-02-02 14:37

Håber det endeligt er muligt (har prøvet igen og igen) at sende tak til jer
alle for svar.
Jeg har prøvet Sandra nu, men det viser ikke USB version, men henset til
alderen på ca 1 år må jeg nok forvente det er USB 1.0, men det er lige sådan
at få nyt kort, da jeg primært har brug for USB 2 til min bærbar.

God weekend og tak for hjælp