Overskrivelses rettigheder i ProFTP
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 21-02-02 21:56

Hejsa.

Hvorfor kan jeg ikke overskrive filer over FTP?
Den skriver: 550 Overwrite permission denied.

Jeg kører RH 7.2 og ProFTP.

På forhånd tak.

M.v.h.

Henrik

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-02-02 22:38

Henrik Rasmussen wrote:
> Hvorfor kan jeg ikke overskrive filer over FTP?
> Den skriver: 550 Overwrite permission denied.

Umiddelbart gæt: manglende rettigheder. Hvad er rettighederne på den fil
du vil overskrive?

--
Lars Kongshøj

Fra : Peter Hagstrom

Dato : 22-02-02 10:18

Henrik Rasmussen wrote:

> Hejsa.
>
> Hvorfor kan jeg ikke overskrive filer over FTP?
> Den skriver: 550 Overwrite permission denied.
>
> Jeg kører RH 7.2 og ProFTP.

Du skriver det ikke direkte men jeg gætter på at du har givet skrive adgang
i proftpd's configscript.

Du skal huske at det ikke er nok at give skriveadgang til filerne i
proftpd's configscript. Brugeren skal også have skrive adgang til filerne
på disken. Dvs. hvis du er logget på FTP serveren som brugeren "bruger" så
skal denne altså have skrive adgang til filen.

man chmod
man chown

--
Peter Hagstrøm

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-02-02 11:26

On Fri, 22 Feb 2002 10:17:38 +0100, Peter Hagstrom
<phagstrom@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>på disken. Dvs. hvis du er logget på FTP serveren som brugeren "bruger" så
>skal denne altså have skrive adgang til filen.

chown brugernavn filnavn burde gøre det ikke?
Jeg havde samme problem med en vens login.
Jeg lavede fra /home
chown -R brugernavn homedir

og det virkede stadig ikke. Til sidst slettede jeg brugeren inkl.
indholdet af mappen og oprettede den igen, og så virkede det.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/