javascript:goTo('test.asp')
Fra : Klaus Andersen

Dato : 21-02-02 20:51

Jeg bruger mange steder : javascript:goTo('ugensref05.asp') i mine links.

IE og NS 4 kan fint klare denne form for link - men ikke NS 6.

Er der nogen forklaring på dette ?

Og findes der en måde at bruge dette uden at skulle lave alt for meget om ?

Mvh

KA

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-02-02 21:48

Hej Klaus

Klaus Andersen wrote:
> Jeg bruger mange steder : javascript:goTo('ugensref05.asp') i mine links.

Et link til et eksempel ville nok gøre det lidt lettere at finde fejlen.

Men noget a'la

<SCRIPT type="text/javascript" language="javascript>
function goTo(adr) {
window.location.href=adr;
}
</SCRIPT>
<A href="javascript:goTo('ugensref05.asp')">Et link!</A>

burde da virke lige så godt i Netscape 6 som andre browsere. Og jeg ved
da javascript-links virker hos mig.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-02-02 21:57

Hej Klaus

Kom til at sende forrige svar før jeg var helt færdig...

<A href="javascript:goTo('Et'>http://www.webserver.dk/ugensref05.asp')">Et
link!</A>

burde da virke lige så godt i Netscape 6 som andre browsere. Og jeg ved
da javascript-links virker hos mig.

Er problemet måske at window.location.href ikke bliver tildelt en
komplet URL ?

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-02 22:40

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev

> <A href="javascript:goTo('Et'>http://www.webserver.dk/ugensref05.asp')">Et
> link!</A>

Hvorfor ikke bare bruge et normalt link

Det har den fordel at det fungerer over det hele, også for dem der kan
finde på at slå javascript fra - og så er problemet jo løst.

Derfor synes jeg det er en dårlig ide at basere sin navigation på javascript.

--
Allan

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-02-02 23:25

Hej Allan

> Hvorfor ikke bare bruge et normalt link

Enig, men nu spurgte Klaus jo om JavaScript-links, uden at give et
præcist eksempel på hvordan han brugte det og hvad han brugvte det til.
Jeg gættede bare på at hans funktion kaldt goTo nok gjorde noget
lignende det skitserede.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-02 00:15

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev

> Enig, men nu spurgte Klaus jo om JavaScript-links

Det er jeg klar over, men du burde have undret dig over at han bruger
javascript til navigation - og have givet givet alternativet - et normalt
link

Javascript er godt til mange ting, men hvor der kan bruges almindelig
html-kode til fuldstændig samme funktion, bør det anvendes - og jeg
kan slet ikke se at Klaus kan opnå andet ved at bruge script - kan du?

--
Allan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-02-02 06:22

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jeg klar over, men du burde have undret dig over at han bruger
> javascript til navigation - og have givet givet alternativet - et normalt

Jeg er helt enig - men i dette tilfælde kan jeg desværre ikke bruge den
normale type links (uden at komme med en nærmere forklaring), men som Stig
skriver kan det værre at det hjælper at at bruge den komplette url.

Det finder jeg ud af når jeg tester - senere i aften.

Takker på forhånd

KA

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-02 10:44

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev

> Jeg er helt enig - men i dette tilfælde kan jeg desværre ikke
> bruge den normale type links (uden at komme med en nærmere
> forklaring)

Hm, det kunne jeg da godt tænke mig at høre en nærmere forklaring
på.

Mon ikke at

skulle tilgodese det problem? Her har man begge dele - uanset om
javascript er slået fra?

Tænk på at en stor procentdel ikke kan navigere hvis du bruger javascript
til formålet.

Kilde: http://www.thecounter.com/stats/2002/February/javas.php

--
Allan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-02-02 15:15

> Tænk på at en stor procentdel ikke kan navigere hvis du bruger javascript
> til formålet.
>
> Kilde: http://www.thecounter.com/stats/2002/February/javas.php

Har du tilsvarende tal for dk alene ?

Mvh