Duron 1200
Fra : albert

Dato : 21-02-02 19:35

Ifølge Asus skal jeg have et a7v v1.05 for at køre en Duron 1300. Jeg har
kun en 1.04.

Meen er 12'eren og 13'eren den samme, og hvad kan forskellene på a7v være -
de kører jo alle sammen blot 100mhz fsb

Fra : orbital

Dato : 21-02-02 22:01

On Thu, 21 Feb 2002 19:34:43 +0100, "albert" <albert@DONT.SPAM.ME>
wrote:

> [...]
>kun en 1.04.
>
>Meen er 12'eren og 13'eren den samme, og hvad kan forskellene på a7v være -

Det brændende punkt er 13x multiplieren. Chipset'et er jo kun født med
12.5x multiplier (se manual).

Så vidt jeg husker er 1.05 den version, hvorfra man kan sætte
multiplier i bios.

Hvis ikke du kan sætte 13x multiplier, er du jo nødt til at låse
cpu'en op, for overhovedet at boote (låse den op via L1 broerne).

Men er det først set kan du godt køre den med 12.5x multiplier og med
frontbus tune den op imod 1300 (104 MHz x 12.5)

mvh

John

Fra : albert

Dato : 22-02-02 13:03

det kan man også i 104, men ikke til 13x

dvs. at hvis man unlocker og kører fx 12.5x105, så er der ikke noget problem
?