CC ADSL - router eller USB ?
Fra : Erik O

Dato : 21-02-02 18:05

Jeg må tilstå, at jeg er en sjælden gæst i denne NG - så I må meget
undskylde, hvis mine spørgsmål er blevet stillet 5 millioner gange før!
Vedr. ADSL: Er der nogle ulemper ved Cybercity's USB-modem løsning i forhold
til en router, udover at man ikke kan køre netværk ?
Vil min oldnordiske PII 333Mhz på nogen måde påvirke hastigheden på en
opkobling med USB ?

På forhånd tak,

Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-02-02 03:43

On Thu, 21 Feb 2002 18:04:45 +0100, Erik O <eo@city.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:
>Vedr. ADSL: Er der nogle ulemper ved Cybercity's USB-modem løsning i forhold
>til en router, udover at man ikke kan køre netværk ?

Fordele:

Router: Du kan uden extra software dele forbindelsen mellem alle de
comptuere du måtte ønske. ALLE oprativ systemer er understøttet hvis de bare
kan bruge et netkort, og TCP/IP protokollen.

USB Modem: Du kan nemt sætte servere op, og MSN Messenger kan sende filer.

Ulemper:

Router: MSN Messenger kan ikke sende filer, servere kræver at man ændre i
router konfigurationen.

USB Modem: Hvis der er flere computere skal du installere extra software for
at dele forbindelsen. Man SKAL bruge en eller anden form for windows.

Jeg ville vælge USB modem hvis du kun har en enkelt maskine, og ikke har
planer om at koble flere på (Du kan ALTID skifte til router senere hvis du
ønsker det).

>Vil min oldnordiske PII 333Mhz på nogen måde påvirke hastigheden på en
>opkobling med USB ?

Burde ikke være et problem. Mener at have set noget et sted om, at en P233
er minimum... Du skal dog være opmærksom på, at ikke alle USB enheder vil
arbejde sammen. F.eks. har jeg set et ISDN modem og et Logitech iTouch USB
trådløst keyboard konfliktere. (Det kunne dog tilsluttes via PS2 istedet, og
det virker fint nu :) )

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : TBC

Dato : 22-02-02 13:33

"Erik O" <eo@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forhold
> til en router, udover at man ikke kan køre netværk ?

Nej, og jeg vil begrunde det så kort som at fordelene ved

Router er: netværk

Modem er: Hul igennem til alt uden besvær og bedre ping tider.

Fra : Erik O

Dato : 22-02-02 16:01

> Nej, og jeg vil begrunde det så kort som at fordelene ved
>
> Router er: netværk
>
> Modem er: Hul igennem til alt uden besvær og bedre ping tider.

Tak for svarene, Chano og TBC. Det lader til at være et modem, jeg skal gå
efter. Jeg går ud fra, at et USB modem er helt støjfrit (?)

Fra : TBC

Dato : 22-02-02 16:22

> Tak for svarene, Chano og TBC. Det lader til at være et modem, jeg skal gå
> efter. Jeg går ud fra, at et USB modem er helt støjfrit (?)

Jeg sidder selv på en Tiscali forbindelse med et Eicon ADSL USB modem og det
er fuldstændigt støjfrit, Jeg mener bestemt at det er det samme modem CC
bruger.

- Man har dog hørt (læst i div grupper) at nogle klager over at have fået et
modem der udsender en svag hyletone.

Vær dog opmærksom på at hvis det lige netop er en forbindelse med modem du
skal have er der forskellige prismodeller hos Tiscali hhv Cybercity:

Cybercity tager det samme mdl. beløb for hastighedskonfigurationen uanset om
det er med modem eller router, men har forskel i oprettelses afgiften
afhængigt af om det er modem (245 kr) eller router (495 kr)

Tiscali har oprettelsesgebyr svarende til 1 måneds abonnement af
hastighedskonfigurationen, men en hvilken som helst hastighedskonfiguratione
er til gænglæld 50 kr billigere (- 50 kr) om måneden med modem svarende til
standard prisen på konfigurationen m Cisco 677 (0 kr)

TBC

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 22-02-02 20:13

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in

> - Man har dog hørt (læst i div grupper) at nogle klager over at have
> fået et modem der udsender en svag hyletone.

Nogle stykker af denne model har rigtigt nok haft en defekt der gør at de
udsender en hyletone med svagt lydtryk.

Skulle man få sådan et modem ud, ved jeg at Cybercity selvfølgelig straks
bytter det.

--

Mvh. Simon Pedersen