World online. Rod i regnskabet?
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 21-02-02 15:55

Hejsa

Min kæreste har idag netop modtaget en regning fra World Online AKA Tiscali
på 509 kroner for noget de kalder SURFER, som åbentbart varer fra 25-05-01
til 24-02-02.

Dette undrer os meget da vi IKKE har nogen world online konto overhovedet.
Vi har aldrig haft én!

Sjovt nok modtog hun for ca 9 måneder siden også en regning på 500 kr.
Dengang ringede vi til dem og de sagde at det var en fejl og at regningen
ville blive slettet og at vi samtidig ville blive slettet.

Sjovt at man så modtager en regning igen!

Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er træt
af at stå nummer 10 i deres telefonkø!

MVH
Martin Mathiesen

Fra : David P. Hansen - Ti~

Dato : 21-02-02 17:00

Hej Martin,

> Min kæreste har idag netop modtaget en regning fra World Online AKA
Tiscali
> på 509 kroner for noget de kalder SURFER, som åbentbart varer fra 25-05-01
> til 24-02-02.

Jeg kan desværre ikke, ud fra dit indlæg, se hvilket kundeforhold sagen
vedrører.
Er sagen som du beskriver, kræver det naturligvis en videre undersøgelse.

[snip]

> Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er
træt
> af at stå nummer 10 i deres telefonkø!

Jeg har sendt en mail til dig med henblik på en hurtig løsning af sagen.

FUT: dk.edb.internet.udbydere

--
Med venlig hilsen / Kind regards
David Peter Hansen, Kundeservice - Tiscali A/S

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 21-02-02 18:11

"David P. Hansen - Tiscali A/S" <dphansen@dk.tiscali.com> wrote in message
> Jeg kan desværre ikke, ud fra dit indlæg, se hvilket kundeforhold sagen
> vedrører.
> Er sagen som du beskriver, kræver det naturligvis en videre undersøgelse.

Og det gjorde han så...

Og 10 minutter efter. Vupti. Problemet løst!!!!!!

Eneste ting jeg skal udføre mig er at sende en skriftlig opsigelse til dem
så er regningen annuleret (da der ikke har været noget forbrug på kontoen)

Det er i hvert fald hurtig service så det gør noget!

Tak til David og de andre, som har kommenteret postingen!

Venlig Hilsen
Martin Mathiesen

Fra : Bigfoot

Dato : 21-02-02 22:44

> [...]
| så er regningen annuleret (da der ikke har været noget forbrug på kontoen)

Hvorfor skal du sende en opsigelse??
Du skriver jo, at du aldrig har haft en konto
i Tiscali/WOL.

Bigfoot

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-02-02 19:43

Thu, 21 Feb 2002 16:59:55 +0100, skrev David P. Hansen - Tiscali A/S,
på 28 linier, i <0Q8d8.2712$Rz2.103619@news010.worldonline.dk>, :

>Jeg har sendt en mail til dig med henblik på en hurtig løsning af sagen.

Ja du lyder som en god mand for Tiscali, bare alle dine kolegaer var
lige så hurtig/vågne
Jeg undre mig over når man har et sagsnummer der så intet sker i ens
sag.
Jeg har nu på 4 uge ventet på svar fra jeres side.
Og ringe til kundeservice hjælper jo intet da de bare siger den sag
kender de intet til, men vil da ligge en seddel til rette person
(Som om det hjalp)
Næ det eneste der sikkert hjælper er måske news.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-02-02 19:45

In article <9gfa7uktmq4erj0qnfpsgh92c5l17tfkql@4ax.com>, Karsten Andersen wrote:
> [...]
> på 28 linier, i <0Q8d8.2712$Rz2.103619@news010.worldonline.dk>, :

> Ja du lyder som en god mand for Tiscali, bare alle dine kolegaer var

Jeg nægter at tro at personalet er grunden. Problemet er at når man er
så heldig at ens sag bliver samlet op i de utraditionelle kanaler, som
her, er det fordi en person har syltet nogle andre sager for at
behandle den.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Vax Vobiscum

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-02-02 17:24

> [...]
>
> Sjovt at man så modtager en regning igen!
>
> Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er

Jeg har haft samme problem med Telia. En masse underlige regninger. Og
opkald på faxnumre selvom jeg ikke har en fax.
I kø i telefonen i op til 40 minutter og så fik man besked om at en ekspert
ville ringe tilbage til én, hvilket denne 'ekspert' så aldrig gjorde.
Det er sgu lige før man skal afkræve dem løn for al den arbejdstid man
spilder på at komme igennem til dem!

Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-02 17:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er sgu lige før man skal afkræve dem løn for al den arbejdstid man
> spilder på at komme igennem til dem!

Hmmm....er det ikke din arbejdsgiver som betaler din løn i arbejdstiden (som
du anvender til private gøremål!!)?

Hr. Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-02 19:24

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7523c0$0$17235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmm....er det ikke din arbejdsgiver som betaler din løn i
arbejdstiden (som
> du anvender til private gøremål!!)?

Hvis man har for få timer i døgnet og samtidig har mulighed for at
arbejde alt det man gider til time-betaling (og man tilmed er glad for
sit arbejde og arbejder så meget som muligt) så er en time spildt på den
slags jo en time hvor man kunne have arbejdet.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-02 19:39

> [...]
> sit arbejde og arbejder så meget som muligt) så er en time spildt på den
> slags jo en time hvor man kunne have arbejdet.

Det afhæger vist så af, om den "arbejdende" er nødt til at sove på sit
arbejde ind imellem.

Hmmmm.....Natportier...som ekstratjans......tjaeee.....hvorfor ikke.

UPS...er vi så ikke tilbage, hvor jeg startede?

Hr. Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-02-02 15:16

On Thu, 21 Feb 2002 19:24:01 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>sit arbejde og arbejder så meget som muligt) så er en time spildt på den
>slags jo en time hvor man kunne have arbejdet.

Tid er faktisk også spildt, når man surfer rundt på en udbyders
website og modtager popups, når bannere går ned over links til
kundeservice, etc.

Tid er også spildt, når man ringer til supporten, eller når man...

Hvis man ikke sætter tid af til at vedligeholde et produkt, er man
fjollet. Denne tid bør selvfølgelig ikke være absurd stor, men det er
dybt tåbeligt at komme med "Vi vil have penge for..."-argumenter.
Firmaet i den anden ende tjener heller ikke penge på at man bruger
mere-tid-end-man-selv-finder-acceptabelt.

Eneste kritisable er de tilfælde, hvor firmaet i den anden ende
_netop_ tjener penge på at man bruger en masse tid på at blive
klogere. Fx de firmaer, der har reklamer på deres kundeservice-sider.
"Du må godt gøre os en tjeneste ved ikke at ringe til vores support og
dyrke selvhjælp. Men så skal du også betale (ved at se på bannere)".

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-02-02 17:41

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sjovt at man så modtager en regning igen!
>
> Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er

Uha, hvor det lyder som min egen situation!
Jeg HAR dog været kunde hos WOL, og er det i princippet stadig væk.
Mit problem opstod, da jeg ville konvertere et SURFER-abon. til et
Studentclub abonnement tilbage i juni 2001. Jeg fik dog fortsat opkrævninger
på det produkt, som jeg havde afbestilt.
Siden da har jeg henvendt mig pr. mail og telefon 5-6 gange og redegjort for
situationen.
Eneste reaktion har indtil nu været at sende mig et par rykkere med trussel
om inkasso.
Jeg har naturligvis ikke i sinde at betale for noget, som jeg har afbestilt,
så jeg afventer i spænding en afslutning på sagen. I øvrigt fik jeg først at
vide i 5. forsøg, at en klage skal være skriftlig.
"Fantastisk" kundeservice :-/
Har i øvrigt ikke fået nogen respons på klagen, som jeg faxede i fredags, ej
heller en kvittering for modtagelsen. Det næste bliver sikkert, at de hævder
ikke at have modtaget den...

Rod i regnskabet?! Tja, rod i det hele taget, er jeg bange for.

Og JA, jeg var også træt af at være nr. 10 i køen!!!

Mvh
Thomas Nielsen

Fra : Bigfoot

Dato : 21-02-02 22:49

> [...]
ej
| heller en kvittering for modtagelsen. Det næste bliver sikkert, at de

Hvorfor sender du ikke brevet anbefalt/recommanderet.
Så har du garanti (og kan få kvittering) for at du
har sendt brevet. Husk fotokopi til dig selv.

I det hele taget lyder det ikke som om, at Tiscali
er et firma, der er værd at være kunde i.

Vh Bigfoot

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 22-02-02 00:59

"Bigfoot" <jyhj@eurosport.com> wrote in message
> [...]
> Så har du garanti (og kan få kvittering) for at du
> har sendt brevet. Husk fotokopi til dig selv.

Det er rigtig nok.
Jeg er bare nået til et punkt, hvor jeg ikke gider bruge mere krudt på det.
Sagen startede som sagt i juni 2001, og jeg kan dokumentere samtlige mails
jeg har sendt til dem, så jeg synes stadig at jeg har en god sag.

> I det hele taget lyder det ikke som om, at Tiscali
> er et firma, der er værd at være kunde i.

Jeg er i hvert fald færdige med dem.
Hvis der er én ting, jeg ikke har respekt for, så er det, når man ignorerer
forespørgsler fra kunder og senere deciderede klager.
Var engang kunde i et mobilfirma, der opførte sig på samme måde (ja, rigtig
gættet, Debitel), så derfor har jeg lidt aversioner mod den slags. Den gang
tog det mig også et halvt år at slippe af med dem.

Men nu ser det ud til, at der sker noget...langt om længe. Hurra for det!
De er ikke lige uduelige allesammen derinde hos Tiscali : )

Mvh
Thomas

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-02-02 21:12

In article <3c750a4f$0$335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Martin Mathiesen claimed the following:
> Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er træt
> af at stå nummer 10 i deres telefonkø!

Tjaeh, det er vist alment kendt, at alt der involverer kundekontakt (udover
naturligvis bestillinger) er noget som Tiscali ikke rigtigt at styr på.

Et par af mine bekendte har haft særdeles interessante oplevelser med Tiscali,
f.eks. 2 måneders fejlmelding på en adsl-linie (hvor konklusionen til sidst
blev "vi kan ikke levere 256/128 til dig alligevel, men du skal alligevel betale
for de to måneder hvor du ikke havde internet") og typiske fakturafejl hvor man
har sendt de samme fakturaer ud med rykkergebyr, trusler med inkasso og deslige
- til trods for at folk har faxet og emailed scannede postkvitteringer
og kontoudtog til dem.

Og den famøse ventetid i telefonen på minimum 20 minutter (best case), utroligt
at nogen vil være det bekendt, jeg kender ikke andre internet/telefirmaer hvor
kvindeservice er så sløve (eller har så få ansatte per kunde).

Men, okay, de er jo vist også de billigste i DK, så et eller andet sted skal de
jo spare, og hvis de kan true folk til at betale for deres forbrug 2-3 gange,
tjener de jo alligevel penge.

FUT: dk.edb.internet.udbydere

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-02-02 17:28

Martin Mathiesen <martin@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c750a4f$0$335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Sjovt at man så modtager en regning igen!
>
> Er der andre der har oplevet lignende episoder? Og hvad gør man? Jeg er

Rene ord for pengene på DR har haft vist haft oppe at vende med disse
regninger for abbonnementer, man ikke har tegnet. En mulighed for folk er jo
at kontakt Rene ord for pengene. De plejer at være rimeligt effektive til at
løse den slags problemer og give disse selskaber dårlig reklame i den bedste
sendetid.

Hilsen Lene

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-02-02 17:41

"Lene Nielsen" <splittenREMOVE@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> plejer at være rimeligt effektive til at løse den slags
> problemer og give disse selskaber dårlig reklame i den bedste

desværre er de ikke altid lige pålidelige...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt