SD Ram & EDO Ram Sammen
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-02 15:32

NG,

Min mor har netop sat en computer sammen med både SD Ram og EDO Ram. Den
starter fint op.

Kan det virkelig passe, at SD Ram og EDO Ram fungere fint sammen?

Jeg synes det lyder lidt underligt, men måske er det meget normalt *g*.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Henning Larsen

Dato : 21-02-02 20:56

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det virkelig passe, at SD Ram og EDO Ram fungere fint sammen?
>
> Jeg synes det lyder lidt underligt, men måske er det meget normalt *g*.

Jeg har godt nok læst at det ikke går pga. forskellig spænding på de to
ram-typer. Er du sikker på maskinen bruger alle moduler? Kan Windows se al
ram'en?

Henning Larsen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-02-02 22:51

Henning Larsen,

> Er du sikker på maskinen bruger alle moduler? Kan Windows se al
> ram'en?

Jeg ved ikke om maskinen bruger alle modulerne, men Windows se samtlige ram.

Finder det selv ret underligt, men den starter op.

Fra : Henning

Dato : 21-02-02 23:11

On Thu, 21 Feb 2002 15:31:30 +0100, "Glenn Rasmussen"
<tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>
>Kan det virkelig passe, at SD Ram og EDO Ram fungere fint sammen?
>
>Jeg synes det lyder lidt underligt, men måske er det meget normalt *g*.

Ja, de gamle 5-volts SD-ram kunne på nogle boards køre samtidig med
EDO-ram. Men det er laaangsomt! Så vidt jeg husker kører SD-rammene 2
loops på hver, for at kompensere for de langsomme EDO-ram.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : MB

Dato : 22-02-02 06:13

Jeg mener at have læst i en manual til et gammelt bundkort at man IKKE skal
bruge begge ramtyper sammen, da sd ram ike kan tåle så mange volt i ret lang
tid. Så det kan godt være at den starter op og tilsyneladende virker fint,
men spørgsmålet er hvor længe ...

mvh
MB