Manglende kvitteringer for afsendt sms?
Fra : Kenneth

Dato : 21-02-02 15:24

Hejsa,

jeg vil bare lige høre, om der er nogle der ved hvorfor jeg lige pludselig
ikke længere modtager kvitteringer når jeg har afsendt en sms? Det har stået
på i >1 uge nu er kunde hos Telmore og har en Nokia 3210.

Jeg har hørt man selv kan slå denne tjeneste fra, men det har jeg næppe selv
gjort, da jeg slet ikke aner, hvordan man gør, og jeg er den eneste der har
adgang til telefonen. Bor i Aalborg, men ved ikke om det er et lokalt
problem, eller hvad der kan være galt.

på forhånd tak for evt. svar.

Venlig hilsen

Kenneth

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 21-02-02 15:42

> [...]
stået
> på i >1 uge nu er kunde hos Telmore og har en Nokia 3210.

Pr. 15/2 har TDC fjernet rapporter/kvittering på SMS....
Kort og godt....

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael

Dato : 21-02-02 15:58

> Pr. 15/2 har TDC fjernet rapporter/kvittering på SMS....
> Kort og godt....

What!? Hvorfor og hvor ubrugeligt er det lige dét er? Er der nogen
udsigter til om de får det igen eller skal man til at skifte til Sonofon
eller Orange (ved faktisk ikke om de har den mulighed?). Det er i hvert fald
noget jeg gerne vil give penge for, så hvis det er at skifte selskab, så må
det jo være dét. Øv!

Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-02 16:12

Michael skrev:

>What!? Hvorfor og hvor ubrugeligt er det lige dét er?

Det er overhovedet ikke ubrugeligt - TDC er endelig begyndt at
overholde standarden - man kan selv slå det til og fra:

http://www.vic.dk/

Eks. for Nokia 3310/3330:

1. Tryk "Menu"
2. Vælg Beskeder med "pil op/ned" og tryk "Vælg"
3. Vælg Besked-indstillinger med "pil op/ned" og tryk "Vælg"
4. Vælg Fælles med "pil op/ned" og tryk "Vælg"
5. Vælg Transmiss.-rapporter med "pil op/ned" og tryk "Vælg"
6. Vælg Ja med "pil op/ned" og tryk "OK"

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Michael

Dato : 21-02-02 16:42

> Det er overhovedet ikke ubrugeligt - TDC er endelig begyndt at
> overholde standarden - man kan selv slå det til og fra:

Det kan jo så selvfølgelig være et godt argument, men jeg synes nu at de
"gamle" kvitteringer var langt bedre end de den rapport der kommer nu. Man
kunne se fejlkode, hvornår den var afsendt/modtaget.

Hvad betyder "Svar via samme central" igrunden på min Nokia 3210? Kan ikke
se nogen forskel synes jeg?

Michael

Fra : Claus Rolsted

Dato : 21-02-02 19:43

"Michael" <spam@example.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jo så selvfølgelig være et godt argument, men jeg synes nu at de
> "gamle" kvitteringer var langt bedre end de den rapport der kommer nu. Man
> kunne se fejlkode, hvornår den var afsendt/modtaget.

Ikke desto mindre har der været rigtig mange irriterede røster fremme
omkring den obligatoriske kvittering, bl.a. her i gruppen. Personligt synes
jeg egentlig også, at det var en smule irriterende, da jeg havde N3310.
Men efter skiftet til Panasonic modtager jeg det som en direkte besked i et
pop-up-vindue, og det har jeg været meget tilfreds med.

Claus Rolsted

Fra : my

Dato : 21-02-02 16:18

Man kan få kvittering alligevel, hvis man før den meddelelse man sender
skriver *0 (jeg kan ikke finde firkant på mit tastatur, men firkant til
sidste altså) Dette vil ikke blive vist i afsendte meddelelse.

Fra : my

Dato : 21-02-02 16:26

Der var den firkant, altså før du skriver en meddelelse skriver du lige *0#
og derefter meddelelsen, så vil du nøjagtig som før får kvittering for din
sms.

Fra : Michael

Dato : 21-02-02 17:20

> [...]
*0#
> og derefter meddelelsen, så vil du nøjagtig som før får kvittering for din

Ahh.. tak skal du have - nu kan jeg se den som jeg plejer Så vil jeg
bare gøre det hver gang. Tak.

Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-02 17:34

"Michael" <spam@example.com> wrote in

> Ahh.. tak skal du have - nu kan jeg se den som jeg plejer
> vil jeg bare gøre det hver gang. Tak.

hvorfor slår du det ikke bare til i din telefon ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Kenneth

Dato : 21-02-02 21:03

Hej igen og tak for svarene.

Men det er jeg da ked af at høre. Jeg har fanget den med, at man kan sætte
*0# før meddelelsen, men det løser ikke mit problem mht. når jeg skal sende
lange sms'er, altså *LON1# - LON2 osv., for til slut at slutte med *LAST#.

Her lader det ikke til at jeg kan få kvitteringer, for hvis jeg skriver
*LON1# *0# sker der ikke meget ved det, udover at *0# naturligvis kommer
med.
Jeg kan ikke finde rundt i det med at få mobilos til at fremsende
kvitteringer hver gang, som det tilsyneladende skulle være muligt, således
jeg ikke hver gang skal skrive *0# hvis jeg eks. sender en 5 x 160 tegns
besked (( --- men nu er det jo også en N3210 og den er måske forældet
på det område, men hvis der er nogle der ved om man kan gøre det på denne
fon, ville det være fedt - ellers skifter jeg Telmore ud, da det er
vigtigt - oftest - i hvert fald, når jeg sender de lange beskeder, at jeg
ved om pgl. har modtaget den eller ej. Så håber jeg bare ikke, at det
selskab jeg måske nu skal til at finde, finder på det samme >

Venlig hilsen

Kenneth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-02 23:46

"Kenneth" <aalborg@REMOVETHISPLEASE2night.dk> wrote in

> men nu er det jo også en N3210 og den er måske forældet
> på det område, men hvis der er nogle der ved om man kan gøre det
> på denne fon, ville det være fedt

det kan 90% sikkert lade sig gøre - tag et kig i din manual eller på
din telefon i besked eller i indstillings menuerne

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Kenneth

Dato : 22-02-02 03:44

> det kan 90% sikkert lade sig gøre - tag et kig i din manual eller på
> din telefon i besked eller i indstillings menuerne
>
> --
> Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Tak Henrik!

Jeg fandt ud af det.... det er lidt anderledes (aktivitetsrapport), men det
går nok :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-02 11:30

> Jeg fandt ud af det.... det er lidt anderledes
> (aktivitetsrapport), men det går nok :)

ja bare du får de info du skal bruge er navnet vel ligemeget ;))

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Devast8or

Dato : 21-02-02 15:42

StjæleDanmark stoppede med at sende SMS kvitteringer ud den 14. februar.
Telmore kører på StjæleDanmarks net. Det er forklaringen. Du har ikke gjort
noget galt ved din telefon, så bare rolig.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: devast8or (at) systembl (dot) dk

Kenneth <aalborg@REMOVETHISPLEASE2night.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Hp7d8.2696$Rz2.101046@news010.worldonline.dk...