HTMLDOC på Win98 ??
Fra : Sviss Cobazor

Dato : 21-02-02 14:40

Jeg forsøger at anvende HTMLDOC på Win98/Apache/PHP/MySQL. Jeg forhørte mig
om denne combo inden jeg købte det og de sagde jo at det virkede fint.
Desvære kan jeg kun få GUI-versionen til at virke og ikke kommando-linie
delen.

Min test-kode er som følger:

<?
function topdf($filename, $options = "") {
header("Content-Type: application/pdf");
header("Content-Disposition: inline; filename=\"tester.pdf\"");
flush();
passthru("htmldoc -t pdf --quiet --jpeg --webpage $options '$filename'");
}
topdf("whatever.php", "");
?>

Er der andre som benytter sig at dette program og har nogle erfaringer?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 21-02-02 14:52

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote:

> [...]
> flush();
> passthru("htmldoc -t pdf --quiet --jpeg --webpage $options '$filename'");

Virker det fra kommando linjen (dvs uden php)? Prøv at angive fuld sti
til htmldoc exe filen (hedder den ikke htmldoc.exe?).

--
Henrik Hansen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 21-02-02 21:27

Jo det gør den, det er også det råd jeg har fået fra dem som har lavet
HTMLDOC.
Mit eksempel er dog bare taget fra nogle af deres eksempler.
Jeg vender tilbage med hvad jeg finder ud af.

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 22-02-02 00:30

Ingen forskel.
Kan det være noget med php.ini eller httpd.conf ?

Det virker som om ingen af linierne overhovedet bliver udført ikke en gang
headeren og htmldoc bliver heller aldrig startet er jeg sikker på.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 22-02-02 10:19

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote:

> Ingen forskel.
> Kan det være noget med php.ini eller httpd.conf ?

synes jeg ikke ummildbart

> Det virker som om ingen af linierne overhovedet bliver udført ikke en gang
> headeren og htmldoc bliver heller aldrig startet er jeg sikker på.

du kan jo prøve at echo passthru linjen.

prøv måske at bruge exec eller system?

--
Henrik Hansen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 22-02-02 16:31

Har prøvet det og der er ingen forskel. Jeg tror heller ikke at htmldoc
bliver startet eller at headeren bliver sendt.
Skulle ikke undre mig om jeg slet ikke kan starte nogle eksterne programmer
via php. Altså at passthru system og exec ikke virker på min skod
Win-maskine :(

Fra : Flemming Dynt

Dato : 22-02-02 22:42

Sviss Cobazor wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> topdf("whatever.php", "");
> ?>
>
> Er der andre som benytter sig at dette program og har nogle erfaringer?

Du skal have den fulde path til HTML.
Denne virker fint hos mig:
passthru("c:\program files\htmldoc\htmldoc -t pdf14 --quiet --jpeg size A4
--webpage $options \"$filename\"");

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 25-02-02 00:27

Men bruger du også Win98?
Jeg tror nemlig ikke det er helt uvæsenligt...

Fra : Flemming Dynt

Dato : 26-02-02 05:26

Næ,
Det kører på NT SRV, NT WS og Win2k

Fra : Ulrik Kold

Dato : 26-02-02 07:33

Flemming Dynt wrote:
> Næ,
> Det kører på NT SRV, NT WS og Win2k

Må jeg ikke opforde jer, Flemming Dynt og Sviss Cobazor, til at læse
denne side (http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html) om
citatteknik på UseNet, da det hele så bliver lidt mere overskueligt for
alle at læse.

Be' om?

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. Copy me to your
signature file and help me spread!

Fra : Flemming Dynt

Dato : 26-02-02 18:08

> [...]
> denne side (http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html) om
> citatteknik på UseNet, da det hele så bliver lidt mere overskueligt for

Det er modtaget, tak for henvisningen