Pauseskærm...
Fra : Rikke Bendlin

Dato : 21-02-02 14:40

Nu har det irreteret mig længe, at ligegyldigt hvad jeg vælger i Windows,
går min computer på puaseskærm for derfor at slukke skærmen efter 15
minutter. Har nu fundet ud af, at det nok skyldes mine indstillinger i BIOS.
Jeg har et ASUS A7V bundkort, og under "fanebladet" Power har jeg følgende:

Power Management: User Define
Video off option: Always on * (er nok her den
er gal... se længere nede!)
Video off method: DPMS off
HDD Power down: Disabled
Suspend-to-RAM Capability: Disabled
CPU Fan in Standby Mode: on
CPU Fan check at power on: Disabled
Fan check beeping: Disabled
CPU Thermal Option: Disabled

Suspend mode: Disabled
PWR Button < 4 secs. Soft off

Som sagt er det nok oppe ved stjernen den er gal, den anden
indstillingsmulighed er "Suspend -> off". Skal jeg vælge den??? Så ved jeg
heller ikke hvad DPMS betyder, men er vel noget med at den slukker skærmen?!
Længere nede er Suspend mode disabled, og i BIOS'en står at det er her man
vælger, hvornår Suspend mode skal indtræffe... men den står jeg på disabled
(de andre muligheder er tider), så man skulle vel mene at den ikke gik i
Suspend mode? Og har Suspend mode overhovedet noget med pauseskærmen at
gøre. Til sidst, af ren nysgerrighed, hvad betyder den sidste indstilling
så?
Jeg håber, at få hjælp af nogle kloge hoveder herinde, da jeg ikke er videre
begejstret for bare at rode med BIOS'en.

På forhånd tak!!!

- Rikke Bendlin =)

Fra : Qaqa

Dato : 21-02-02 16:31

Prøv at sætte Power management til Disable, så plejer det at lykkes.

Fra : Bo

Dato : 21-02-02 17:32

"Rikke Bendlin" <Rikke_Bendlin@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har det irreteret mig længe, at ligegyldigt hvad jeg vælger i Windows,
> går min computer på puaseskærm for derfor at slukke skærmen efter 15
skal du ikke bare i "kontolpanel/strømstyring" og vælge at den ikke skal
slukke skærmen. ?
(eller er d kun i XP)

Bo

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 22-02-02 00:57

Hej Rikke. Det er slet ikke i BIOS du skal kigge. Du skal ind i strømstyring
i Windows og rette indstillingerne der til "Aldrig". Jeg mener alts:
Højreklik et tomt sted på skærmen og vælg egenskaber. Herefter vælger du
pauseskærm og nede i bunden af billedet er der en knap der hedder
strømstyring. Den trykker du på og sætter indstillingerne til aldrig.
Derefter trykker du på fanebladet APM og slår Avanceret Powermanagement
til.Derefter trykker du på anvend og ok, og derefter er det hele i orden.
For god ordens skyld sætter du lige under pauseskærm indstillingen til Ingen
og siger ok til det. Så slår din pauseskærm med garanti ikke til mere og
maskinen skulle gerne fungere efter hensigten.Hvis den ikke gør er du
velkommen til at henvende dig til mig.

--
M.v.h
Peter

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 24-02-02 13:14

Til alle jer med ideer om ting man kan lave i Win98... har prøvet det virker
ikke!!!

- Rikke =)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-02-02 18:46

Nå Rikke !

Peter Skovgaard har helt ret

Den knap han taler om "Strømforsyning..." som ligger i bunden af Fanebladet
"Pauseskærm" under (Energibesparende skærmfunktion) Hvis du klikker på den
kan du Bla. indstille

Systemstandby : (xxxxxxxxxxxxxxxxx)

Sluk for skærm : 8xxxxxxxxxxxxxxx)(anviv hvor mange minutter eller
aldrig)
Sluk for hardiske :
xxxxxxxxxxxxxxx) ---------------//----------------------

Håber papet er skåret stort nok ud *Smiler*

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 26-02-02 14:42

Den står allerede til aldrig aldrig... men jeg tror bare jeg opgiver nu....

- Rikke =)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-02-02 16:34

> Den står allerede til aldrig aldrig... men jeg tror bare jeg opgiver
nu....

Sorry !, du skal ikke opgive, du kunne jo ha fortalt os det du fortæller nu,
jeg troede du måske bare ikke kunne finde ud af hvor du skulle kikke, men
det lyder det jo til du har helt styr på aligevel *Smiler* måske har din
instalation kørt længe ??, jeg vil foreslå dig at tage backup af hvad du
skal ha gemt og lave en Format C:\ og instalerer windows forfra.... ( hvis
du ved hvordan man gør ) det gør vi andre når det driller for meget