Integrere et webcam billede i Flash?
Fra : Thomas

Dato : 21-02-02 14:34

Hvordan får jeg nemmest et billede fra et webcam med i min flash movie?
Billedet er jpg, som opdateres hvert. 30. sekund.

Jeg er kommet frem til, at jeg ikke kan lave en henvisning i Flash til selve
jpg'en, men hvordan gør man så? Generator og lign. løsninger, som kræver
noget af webserver (som man ikke har med TDC's alm. Opasia) er ikke så
interessante.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok ...?!?

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-02-02 18:05

> [...]
>jpg'en, men hvordan gør man så? Generator og lign. løsninger, som kræver
>noget af webserver (som man ikke har med TDC's alm. Opasia) er ikke så
hvad med flash udenom en iframe??

Regards
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster connections only)

Fra : Thomas

Dato : 21-02-02 21:52

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> hvad med flash udenom en iframe??

Det har jeg også tænkt på, men vil hellere have det inden i min movie, da
hele baggrunden er animeret. Så skal jeg have lavet en html fil webcam'et i
stedet for bare en ny scene. Hvis jeg så vil beholde min animerede baggrund,
skal jeg vel lave webcamet som noget DHTML oven på flash movien?

--

http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-02-02 07:47

[...]

> [...]
>stedet for bare en ny scene. Hvis jeg så vil beholde min animerede baggrund,
>skal jeg vel lave webcamet som noget DHTML oven på flash movien?

så vidt jeg ved, kan der IKKE bruges html i flash.. well, jo, hvis du
importerer tekst fra en externt - let's say - txt fil, så kan du vælge
at bruge simple tags som <b> osv.. men der skal vist liiiiiiidt mere
til for at du kan bruge webcam-billeder ;)

alternativt kan man vel prøve med layers i html.. dvs, een html side
med flash.. og på SAMME html side skal være et layer i z-index 1 :)

men ærligt talt, så ANER JEG IKKE om det vil virke.. men det kan da
prøves :)

Fra : Thomas

Dato : 22-02-02 08:02

> [...]
> med flash.. og på SAMME html side skal være et layer i z-index 1 :)
>
> men ærligt talt, så ANER JEG IKKE om det vil virke.. men det kan da

Jeg tror det er den vej jeg skal. Tak for hjælpen.

Fra : Michael Peo

Dato : 22-02-02 13:34

Jeg beklager at måtte skuffe, men det er det nok ikke alligevel Thomas.
Man kan nemlig ikke lægge noget oven på en flash-film, da af flash af
årsager jeg ikke helt kan huske (!?) altid vil ligge forrest. Uanset hvilket
z-index kan giver sine lag, så vil de altid optræde bag ved flash-filmen.

/peo
www.bandage.dk

Fra : Thomas

Dato : 22-02-02 15:00

"Michael Peo" <peo@bandage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilket
> z-index kan giver sine lag, så vil de altid optræde bag ved flash-filmen.

Øv, hvad gør man så, når man gerne vil have et webcam på sin Flash side? Kan
det virkelig passe, at man skal til at lave en speciel side bare til det?

Fra : Michael Peo

Dato : 25-02-02 11:27

Ja, endten laver du en ny lille side, eller også "gør du plads til det" imellem flere små flash-film.
Det er dog muligt med Generator-lignende produkter at importere jpg-billeder o.l. Jeg forstiller mig at man
kan lave en semi-løsning der hele tiden opdatere flash-filmen baseret på jpg-filer som kameraet generere.
/peo
www.bandage.dk