Sandberg USB
Fra : Jørn Petersen

Dato : 21-02-02 14:06

Hej NG'er.

Jeg har en del problemer med mit Sandberg USB-Hub.
Huben har 4 port, og sit eget strømforsyning.

Når jeg connecter Huben og starter computeren op uden nogle enheder koblet
på Huben, lyser kun de 3 af portene grønne som de skal.

Slukker jeg computeren og sætter 2 enheder til Huben, får jeg konstant
fejlmeddelser om strømstigning i Huben, og grøn lampe for port 1 lyser ikke
længere.

"En USB-enhed har overskredet hubportens strømbegrænsning, klik på denne
meddelse for at få hjælp til at løse problem"

Når jeg klikker på fejlboksen som beskrevet, vises der et gult udråbstegn ud
for port nr. 1 på Huben, og denne Nulstiller jeg så, men 1 sekund efter er
samme problem der.

Jeg har forsøgt følgende ting:
Mailet til Sandberg Support og beskrevet problemet for dem, men de kunne
ikke hjælpe.
Afinstalleret Huben genstaretet computeren, og kun 3 grønne lamper lyser,
altid nr. 2 der ikke lyser.
Sætter jeg 2 enheder på de porte der lyser altid, feks., WebCam, Smartmedia
Reader, kommer fejlmeddelsen på port 1 igen.
Sætter jeg en enhed på port 1, er enheden udkendt.

Jeg har 5 enheder der bruger USB, og bundkortet har kun 2 USB, så derfor
Huben.

Jeg har nu givet op, og skriver nu herind for at få lidt hjælp..!!

Min Cpu.
AMD 1200 Athlon Thunderbird.
Chaintech 7AIA bundkort.
512 Mb Apacer ram
Asus GeForce 2 GTS
Windows XP Pro

/Mvh.
Jørn Petersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-02-02 14:49

"Jørn Petersen" skrev
> Jeg har en del problemer med mit Sandberg USB-Hub.
> Huben har 4 port, og sit eget strømforsyning.

Har du checket at strømforsyningen ikke er defekt?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jørn Petersen

Dato : 21-02-02 16:12

Hej.

Tak for det hurtige svar.

Det samme har jeg tænt, men det tror jeg ikke er problemet, idet
fejlmeddelsen altid siger at det er port 1.
Men en anden tanke der har strejfet mig er, kan det være fordi de enheder
jeg kobler på Huben, tager for meget strøm (Mili-amp)

WebCam tager 500.
SmartMedia reader..!!
Epson printer..!!
Logitech Rat & Pedaler...!!
Logitech Mouseman whell.!!
At nogle af disse ting æde for meget strøm fra huben..!!

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-02-02 08:04

"Jørn Petersen" skrev
> [...]
> Logitech Rat & Pedaler...!!
> Logitech Mouseman whell.!!
> At nogle af disse ting æde for meget strøm fra huben..!!

Du kan trække ca 500mA fra porten på pc'en. Hvor meget
du kan trække fra hub'en er en anden sag.
Din printer har antagelig sin egen strømforsyning?
Hverken kortlæseren eller rattet bruger vel strøm
når du ikke bruger dem?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply