Klumper i maden
Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 13:56

Hej med jer.

Jeg har en dreng på 8½ måned. Han spiser godt og varieret - MEN han kan
simpelthen ikke spise noget mad med klumper i.

Om morgenen får han grød, og det er der jo ikke nogle problemer med, men til
frokost og aftensmad - hvor han får henholdsvis frugtmos og grøntsagsmos med
kød - er jeg nødt til at give ham mad der er beregnet til 4 eller 6 måneders
børn, eller blende det meget fint hvis jeg selv laver maden.

Så snart han får en bid eller klump i munden, hvad enten det er brød eller
frugt/grønt, så ser han ud som om han skal kvæles og de fleste gange ender
han med at gylpe af det.

Er der nogen der kan give mig et godt råd til hvordan jeg får ham til at
spise mad beregnet til hans alder - og f.eks. brød?

Med venlig hilsen
Marianne Nielsen
marianne@outsearch.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-02-02 16:39

In article <3c74ec2f$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Marianne Nielsen" <marianne@outsearch.dk> wrote:

> Er der nogen der kan give mig et godt råd til hvordan jeg får ham til at
> spise mad beregnet til hans alder - og f.eks. brød?

Tålmodighed. Han skal nok begynde at spise det når hans mund kan styre
det. Min søn brækkede sig hvis han fik noget med klumper i for nogen
måneder siden (han er 10 måneder nu), nu spiser han det med stor
fornøjelse. Bare forsøg med små portioner, evt bare en ske eller 2, og
giv ham noget andet bagefter.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Gitte

Dato : 21-02-02 17:56

Hejsa

>Er der nogen der kan give mig et godt råd til hvordan jeg får ham til at
>spise mad beregnet til hans alder - og f.eks. brød?

Bare vent, det skal såmænd nok komme. Tilbyd ham maden med "klumper"
og brød og lad ham prøve til, og lad ham så spise sig mæt i grød. Hvis
han tager meget på vej over klumperne, så glem det en periode (1-2
uger) og prøv så at tilbyde det igen. Så skal han nok komme efter
det. Min søn var vist næsten et år, inden det begyndte at gå rigtig
godt med rugbrød, så det kan nås endnu

MVH
Gitte

Fra : mimi

Dato : 22-02-02 07:08

Hejsa
Har selv en søn på 8 mdr.
Har du prøvet at give ham blødt brød uden skorpen? Min søn elsker det bløde
i brødet, og når han får rugbrød er det også noget blødt noget uden kerner,
og hvor jeg skærer skorpen fra. Så sutter han det bare i sig, da han stadig
ingen tænder har. Og prøv med blød frugt som en god moden kiwi, banan eller
det inderste af en honningmelon er også godt. Men hvis han slet ikke vil
have noget der ikke er flydende kan det jo være han bare ikke er parat til
det endnu. Det var det samme med min søn, men efter en måneds tid prøvede
jeg så igen ( i dette tilfælde med mandariner og kartoffelmos) og nu vil
han gerne have det.
Knus fra mimi