Mystisk ereg opførsel
Fra : Morten Bakkedal

Dato : 21-02-02 13:31

Følgende udskriver "match". Burde den gøre det, og hvordan kan man få den
til ikke at matche på "æøå"? Det er ret belastende, da det skal bruges til
kontrol af login, hvor tegnene æøå er ret uheldige.

<?php

if (ereg('^[a-z]+$', 'æøå'))
echo 'match';

?>

Morten

Fra : Dennis Iversen

Dato : 21-02-02 13:22

Morten Bakkedal wrote:

> [...]
> til ikke at matche på "æøå"? Det er ret belastende, da det skal bruges til
> kontrol af login, hvor tegnene æøå er ret uheldige.

[a-zæøå]
burde gøre det.

- dennis

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 21-02-02 14:14

Dennis Iversen wrote:

> [a-zæøå]
> burde gøre det.

Jeg ønsker kun at tillade a-z. Desværre lader [a-z] også æøå og muligvis
flere slippe igennem.

Morten

Fra : Dennis Iversen

Dato : 21-02-02 13:48

Dennis Iversen wrote:

> [a-zæøå]
> burde gøre det.

undskyld - det hele blev vist vendt om! På mit system matcher den nemlig
aldrig dit udtryk i dit eksempel, hvilket vel betyder at det virker som
det skal på mit system. Jeg ved det derfor ikke - måske det har noget
med versionen at gøre. Jeg brugte php-4.1.1 til at teste dit script med.

- dennis

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 21-02-02 14:46

Dennis Iversen wrote:

> [...]
> det skal på mit system. Jeg ved det derfor ikke - måske det har noget
> med versionen at gøre. Jeg brugte php-4.1.1 til at teste dit script med.

Så er det nok en bug, der er blevet rettet. Jeg bruger selv den lidt gamle
php-4.0.4pl1.

Morten

Fra : Krister

Dato : 25-02-02 07:19

Hej Morten

Hvad med denne

<?php
$match = "æøå";
if ( !strstr( $match, "æ") || !strstr( $match, "ø" ) || !strstr( $match,
"å" ) )
echo $match;
?>

Krister