Ny parallel port
Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 12:02

Hej, jeg fik for nylig sat en ny parallelport ind af en forhandler. Da jeg
kom hjem, fremgår den ikke af pc`ens oversigt. Jeg fik æsken incl. en cd.
med. Kan det passe, at cdèn skal installeres? CD`en er en samling af mange
drivere, og jeg er usikker på, hvilken jeg i så fald skal pege på. Der er
ikke nogen, der direkte hedder det samme som kortet (PCi multi i/o
controller card).
Jeg bruger XP home, da, på en 1400 mhz, 512 ram pc.
hilsen Preben

--
ps@vestnet.dk

Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 12:23

Nå ja, jeg er altså kommet dertil, at den siger "filen parallel.sys på
(Ukendt) skal bruges" og beder mig pege på, hvor denne er. Den kan ikke
findes i SØG, så hvad gør jeg??
Preben

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-02-02 12:28

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drivere, og jeg er usikker på, hvilken jeg i så fald skal pege på. Der er
> ikke nogen, der direkte hedder det samme som kortet (PCi multi i/o

Har du enheden listet som en ukendt enhed
i enhedshåndteringen ??
Hvis det er tilfældet så sæt windows til selv
at søge cd'en igennem.
Har selv installeret en del parallel/seriel kort
fra Sunix (er det sådan et?)
efter denne fremgangsmåde.
--
Peter J

Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 13:27

Nej , det står anført under lpt og com porte i enhedshåndteringen, men det
skete vist først efter, at jeg havde forsøgt at installere det. Har på
fornemmelsen, det ikke er observeret af maskinen, så jeg må nok prøve at
tage det ud og sætte det i igen. Det er vel set før!
Det er ikke et Sunix kort, men et PCI multi i/o controller card, som der
står på æsken!
Preben

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-02-02 13:32

> Det er ikke et Sunix kort, men et PCI multi i/o controller card, som der
> står på æsken!

Det kan nu godt være et Sunix!
Kig på kortet om der står Sunix på en chip eller
i kanten af kortet.
--
Peter J

Fra : Leony

Dato : 21-02-02 15:12

> [...]
> drivere, og jeg er usikker på, hvilken jeg i så fald skal pege på. Der er
> ikke nogen, der direkte hedder det samme som kortet (PCi multi i/o

Har du prøvet at ringe til forhandleren og spørge hvad det er for noget han
mangler at installere. Når du har fået det installeret hos en forhandler, så
har du garanteret betalt for det, det mangler da så bare at porten er
funktionsdygtig når du kommer hjem med den.
Prøv at se cd'en igennem efter en manual eller readme.txt fil, så må du se
om der står noget i den.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 23:04

> [...]

> har du garanteret betalt for det, det mangler da så bare at porten er
> funktionsdygtig når du kommer hjem med den.

Jo men forhandleren satte bare kortet i , mens jeg ventede. Der blev ikke
ordnet noget software, så jeg gik ud fra, at det ikke er nødvendigt - at
maskinen selv finder og indstallerer en lpt port uden videre. Er det ikke
rigtig antaget - eller skal man bruge medbragte cd? (når det nu er XP, vi
taler om?)
Sørensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-02-02 08:46

> [...]
> rigtig antaget - eller skal man bruge medbragte cd? (når det nu er XP, vi

Uanset om det er XP eller hvad det er skal der installeres drivere til
selve kortet. Når først det er gjort finder windows selv ud af hvilke
porte der er på kortet...
--
Petet J