Monitor mangler rød farve?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 21-02-02 10:01

Jeg har en monitor, som for noget tid siden begyndte at svigte
periodisk mht, at vise røde farver og nu er den helt gal. Inden jeg
går ud og køber en ny vil jeg gerne vide, hvordan jeg kan være 100
pct. sikker på, at fejlen er i monitoren og ikke i computeren - hvis
man ikke umiddelbart har adgang til en monitor, man ved virker.

På forhånd tak

lars

Fra : Jan Linneberg

Dato : 21-02-02 10:18

Det kunne godt lyde som om det er dit skærmkabel der er dårligt, prøv evt.
rykke lidt rundt med det for at se om det ændrer på farverne. Ellers kan du
jo prøve skærmen med en anden computer, hvis der er samme problem ligger
fejlen i skærmen eller mere sansynligt i kablet.

mvh
Jan Linneberg

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 21-02-02 17:38

"Jan Linneberg" <janlinneberg@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
> jo prøve skærmen med en anden computer, hvis der er samme problem ligger
> fejlen i skærmen eller mere sansynligt i kablet.

Også mit bud.. prøv et andet kabel! (hvis det kan lade sig gøre!)

Fra : Leony

Dato : 21-02-02 15:15

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en monitor, som for noget tid siden begyndte at svigte
> periodisk mht, at vise røde farver og nu er den helt gal. Inden jeg

Prøv at slå til monitoren, periodisk plejer at betyde løs forbindelse. Hvis
det hjælper at slå til monitoren, så skyldes det sikkert en fejl i
monitoren.

> går ud og køber en ny vil jeg gerne vide, hvordan jeg kan være 100
> pct. sikker på, at fejlen er i monitoren og ikke i computeren - hvis
> man ikke umiddelbart har adgang til en monitor, man ved virker.

Hvis du har tv-out på dit grafikkort kan du prøve computeren på et fjernsyn.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : C U L8TER

Dato : 21-02-02 21:29

hvis det er monitoren der skaber problemet, er det sikkert dit billedrør som
er stået af, det samme skete for mig, dog fik min al for meget rød farve..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-02-02 01:20

Hej!

C U L8TER wrote:

> hvis det er monitoren der skaber problemet, er det sikkert dit billedrør som
> er stået af, det samme skete for mig, dog fik min al for meget rød farve..

Det er _meget_ sjældent billedrørets skyld i sådanne situationer. Vil
umiddelbart gætte på dårlige lodninger...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : Morten R

Dato : 04-03-02 00:50

Hej Kim!
jeg har også sådan en monitor til at stå! for det meste når det sker at der
er en farve der forsvinder i din monitor, er det RGB indgangen på skærmen
der er defekt! det er næsten aldrig billedrøret!
Det kan ske for alle tre farver Rød Gul og grøn!
Det koster ca 600-800 kr at få det repareret hos en elektronikforretning!
men tag ikke den første og bedste prisen varierer MEGET fra sted til sted!
Held og lykke med det!
Hilsen Morten Rolsing
rolle1@sol.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-02 12:26

Hej!

Morten R wrote:

> jeg har også sådan en monitor til at stå! for det meste når det sker at der
> er en farve der forsvinder i din monitor, er det RGB indgangen på skærmen
> der er defekt! det er næsten aldrig billedrøret!

Det er jeg da udemærket klar over. Du burde nok have svaret "C U L8TER" istedet.

> Det kan ske for alle tre farver Rød Gul og grøn!

Ehh, RGB = Rød, Grøn, Blå!

> Det koster ca 600-800 kr at få det repareret hos en elektronikforretning!
> men tag ikke den første og bedste prisen varierer MEGET fra sted til sted!

Tja, normalt tager butikkerne 3-400,- for et tilbud, så det kan man da nemt
blive nødt til.

Fra : Morten Skov

Dato : 05-03-02 23:47

Kig evt efter et bøjet ben i vga-stikket på din skærm. Det har jeg tit set !

MS