DDR-RAM CAS 2 hjælp
Fra : Jan Linneberg

Dato : 21-02-02 09:52

Hej, jeg har et spørgsmål som jeg ikke selv har kunnet finde svaret på så
jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. DDR-RAM findes med CAS 2 og CAS
2.5 hvor det første er langt det hurtigste, men den slags RAM er det ikke
nemt at finde i DK.
Så mit spørgsmål er,
DDR-RAM PC2700 som skulle kunne køre 333MHz CAS 2.5 kan det køre 266MHz CAS
2 eller skal man have en RAM klods hvor det står på?
F.eks.
Corsair 256MB (C2) 184pins / 64bit(72bit) / 7,5ns / 1. Parts 1.199 kr.

Håber der er nogen der kan hjælpe
mvh Jan Linneberg

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-02-02 11:57

"Jan Linneberg" <janlinneberg@mail.ikasths.dk> wrote in message
> Hej, jeg har et spørgsmål som jeg ikke selv har kunnet finde svaret på så
> jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. DDR-RAM findes med CAS 2 og CAS
> 2.5 hvor det første er langt det hurtigste,

Hvor har du det fra?
Forskellen er bestemt ikke ligeså stor på DDR RAM som den er på fx. PC133
RAM. Mit Crucial PC2100 kører uden problemer CAS 2 men forskellen fra CAS
2,5 alene er næsten ubetydelig. Man skal også ha' fat i de andre timings
hvis der skal ske noget. Alt i alt er det faktisk bedre at hæve FSB'en.

http://www.hexus.net/review.php?review=231
http://www.mikhailtech.com/articles/memory/crucial256ddr/

Gå efter noget Crucial RAM. Det holder!

- Lars

Fra : Jan Linneberg

Dato : 21-02-02 16:24

tak for svaret, jeg ved godt at der er andre timings der også betyder noget,
men nu var det lige CAS som de skrev om inde på tomshardware
(www.tomshardware.com) og i den artikel skriver de om forskellen på en
bushastighed på 133 og 166MHz (266 og 333 MHz DDR) og der skriver de netop
at det næsten ikke kan betale sig at køre 333 MHz DDR med CAS 2.5 i forhold
til 266 MHz DDR hvor rammen kører CAS 2 fordi forskellen bliver spist, fordi
RAM timingen er langsommere. Det er derfor at jeg gerne vil have noget RAM
som sparker ***

mvh Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-02-02 08:32

> [...]
fordi
> RAM timingen er langsommere. Det er derfor at jeg gerne vil have noget RAM

Okay. Der er vel ikke så meget PC2700 RAM på markedet endnu. Jeg vil tro at
der om 2-3 måneder er et lidt bedre udvalg.
Jeg faldt lige over denne artikel http://makeashorterlink.com/?J1212327 der
sikkert godt kunne være interssant. (den var for mig) Der står lidt om RAM
timings.

- Lars