Hardware fejlfindning
Fra : Jesper Larsen

Dato : 21-02-02 09:13

Hej gruppe jeg har et lille hardware problem:

Jeg får uden nogle som helst advarsel en blå skærm med "Hardware failur"
ingen henvisning til hvad der er galt. Fejlen kommer ikke periodisk.

Hvordan skal jeg begynde min fejlsøgning?

Hardware:

Abit BX-133 RAID (BIOS updateret)
Gforce 2 MX400
AudioWerk 8 (pro lydkort)
MPU 401 (ISA midi kort)
2 x 256 Mb ram (er checket)

Der er lige det problem at hvis jeg skruer enten grafik- eller lydkortet
fast til kabinettet virker grafikkortet ikke! men jeg ved ikke hoveden
jeg skal gribe det an.

Engang imellem fra jeg en melding om at NETMOCR.sys har haltet systemet
(Motorola SurfBoard SB-4100 via USB) men ikke altid.

Jesper

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-02-02 11:14

"Jesper Larsen" skrev

> Der er lige det problem at hvis jeg skruer enten grafik- eller lydkortet
> fast til kabinettet virker grafikkortet ikke! men jeg ved ikke hoveden
> jeg skal gribe det an.

Det ku' lyde som om fastskruningen presser mobo mod
kabinettets metalside med efterfølgende kortslutning?
Måske sidder det ene kort ikke rigtigt nede i slottet?
Det _kunne_ måske også være årsagen til din blå skærm.
Prøv at tage de to kort ud og kontrollér at der ikke
er nullermænd i bunden af slottet.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply