hjælp til tydning af tekst
Fra : Jacob Nordahl

Dato : 21-02-02 01:51

hey NG

jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at tyde noget skrift
i en gammel kirke bog.

jeg har lidt problemer med at uploade til dk.binaer.historie
så jeg har lige her nogle links....
(med egne tegn)
http://www.selv.dk/selv/gen/1.tif
http://www.selv.dk/selv/gen/2.tif
(kilde materiale)
http://www.selv.dk/selv/gen/f01e07.tif
http://www.selv.dk/selv/gen/f01e08.tif

jeg har sat min egen tydning ved...

på forhånd tak

vh.
*jacob nordahl

Åben ikke med langsomt modem!!!

Fra : Steen Mortensen

Dato : 21-02-02 03:51

Hej Jacob

201 - 2 Juni - Søren Christian Christensen - hjemmedøbt d 5te Juni,
konfirmeret (normalt fremstillet) i kirken d 18 Juli - gaardmand
Christen Madsen og Hustrue Mariane Sørensdatter i Rannerød -

Baaren af Ane Lauridsdatter Rannerød, Faddere Christjane Jensdatter
Rannerød, Jens Christjan Madsen Lindholm, Skagend ? Landsogn, Jens
Pedersen og Ole Jensen begge af Raabierg Præstegaard - - moderen i
(kan ikke læse, men skulle sikert være noget med introduction,
barselskvindens genoptagelse i kirken efter den "urene"periode".....
18 Juli

Med venlig ihlsen
Steen Erik

Fra : Lars Jørgen Helbo