Astma
Fra : Sofia Ciarcinski

Dato : 20-02-02 23:35

Jeg har en hest, der har kronisk astma. Er der nogen der kender til noget
naturmedicin eller andet, for at gøre livet lettere for ham.
Hilsen Doris.

Fra : taina

Dato : 21-02-02 13:32

Hejsa

Jeg har redet sammen med nogen, der havde en pony med astma. De gav den
te-svamp, og sagde, at det hjælper. Men hun sagde, at lige så snart de holdt
op med at give det, så kom astmaen igen. Jeg ved desværre ikke hvor meget og
hvor tit, de gav det.
(Te-svamp er den der ækle svamp, som man skal putte i noget vand, og så
vokser den. Man sier så vandet og drikker det, og nogle alternative mener,
at det hjælper på ALT. Der er så vidt jeg ved ikke nogen undersøgelser, der
beviser det, men hvis alt andet glipper er det måske et forsøg værd?)

Mvh. Tina

Fra : MM

Dato : 21-02-02 15:19

> Jeg har en hest, der har kronisk astma. Er der nogen der kender til noget
> naturmedicin eller andet, for at gøre livet lettere for ham.

Jeg har selv en pony der er allergisk overfor hø, og iøvrigt har noget astma
i tåge. Hele vinteren har hun næsten ikke haft noget da jeg har givet hende
hvidløg. Det er et mirakkelmiddel. Man kan bådegive det i alm. hvidløg, som
pulver eller som piller. Det virker lige godt.
Held og lykke med det
Venlig hilsen MM

Fra : Tulle

Dato : 22-02-02 10:19

Hej
Jeg har en veninde hvis hest har astma. Den hoster i stalden og når hun rider. Sidste år til hingste kåring købte hun noget
peberrods olie og det hjalp faktisk både på hesten og hende, for hun tog lige en teske fuld en dag hun havde ondt i halsen og så
forsvandt det dagen efter.
Men jeg kan ikke huske hvem der forhandler det. Eller prøv måske med hel peberrod, det kan da købes i supermarkederne.
Mvh. Marianne

Fra : Anet

Dato : 23-02-02 01:17

Hej

Vi har også en hest der ikke kan tåle f.eks hø og normalt så hostede han et
enkelt host når man startede med at ride på ham men så købte jeg hvidløg og
det har jeg brugt siden og meget sjældent et lille forsagt host er kommet.
Det hvidløg jeg køber er i flager eller i pulver. Jeg giver ikke så meget
for det og for ca. 100 kroner har jeg til en hel vinter sæson. Det er da
billigt og virksomt ikke?

hilsen''
Anet

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-02 14:01

Hej ..

Jeg synes du har fået nogle gode svar på dit spørgsmål, men jeg vil så
tilføje at du kan gå ind på www.askhim.dk som forhandler urter (Horseherbs).
Hvis du ikke selv kan læse dig frem til noget som kan hjæpe dig eller du
læser noget du er i tvivl om, kan du gennem siden skrive til Lene Askhim og
stille hende spørgsmål om urterne og astma.

Jeg bruger selv en urteblanding fra Askhim til min ene hest, som ellers
døjer meget med stafylokoksvamp hvis hun ikke får det !! - en vinter hostede
hun også; det fik vi ikke 100 % væk, men det blev dæmpet rigtig meget med
en urteblanding for hoste (allergi m.v.) ....

Iben