Hvad gå galt her
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 25-01-01 18:33

Jeg har lavet en mouseover og mouseout, men jeg kan shu ikke rigtig får det
til at funke rigtig
Den kommer aldrig ned i elsif linien, og jeg kan ikke rigtig gennemskue
fejlen.

sub musover (menu)
menu.style.cursor = "hand"
menu.style.color = "green"
if menu = ov1 then
me1.style.display = ""
elseif menu = ov2 then
me2.style.display = ""
end if
end sub

sub musud(menu)
menu.style.cursor = ""
menu.style.color = "blue"
if menu = ov1 then
me1.style.display = "none"
elseif menu = ov2 then
me2.style.display = "none"
end if
end sub

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-01 21:25

Hjælper det hvis du husker <script language="vbscript"> og </script>?
Iøvrigt er VBScript ikke at anbefale på clientsiden da det kun virker
i IE.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-01 21:30

I øvrigt vil dette nok virke bedre:

sub musover (menu)
menu.style.cursor = "hand"
menu.style.color = "green"
menu.style.display = ""
end if
end sub

sub musud(menu)
menu.style.cursor = ""
menu.style.color = "blue"
menu.style.display = "none"
end if
end sub

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 25-01-01 22:49

Nej, for det er et andet objekt, som skal blive synlig, når OnMouseOver og
OnMouseOut bliver aktiveret. Så på en eller anden få jeg ikke fat i det
rigtig objekt, og jeg er i tvivl om hvordan jeg gør. Når musen kommer over
ID=ov1 skal ID=me1 blive synlig. Når musen bliver fjernet fra ID=ov1 skal
ID=me1 blive "usynlig" igen.
Og det er her det går galt.

Håber at du kan hjælp mig.

PS. Jeg er klar over problemetiken omkring IE og alle de andre.

<SCRIPT LANGUAGE=vbscript>
<!--
sub musover (menu)
menu.style.cursor = "hand"
menu.style.color = "green"
if menu = ov1 then
me1.style.display = ""
elseif menu = ov2 then
me2.style.display = ""
end if
end sub

sub musud(menu)
menu.style.cursor = ""
menu.style.color = "blue"
if menu = ov1 then
me1.style.display = "none"
elseif menu = ov2 then
me2.style.display = "none"
end if
end sub
</SCRIPT>

<head>
<title>Menu</title>
</head>

style="position:Absolute; left: 10; top:10; height: 21; width: 90">tekst
1</div>
style="position:Absolute; left:125; top:10; height: 21; width:
90">tekst</div>

width: 226; height: 23">
&nbsp;punkt 1&nbsp;punkt 2 &nbsp;punkt 3xx

width: 226; height: 23">
&nbsp;punkt zx&nbsp;punkt xc&nbsp;punkt cvx

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-01 03:13

Brug visibility: hidden/visible.

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 26-01-01 18:08

Jeg takker for den hjælp du har givet mig, men desværre virker det stadig
ikke hensigten, og jeg er ved at blive godt tosset over det. For af en eller
andet grund så vil me2 ikke blive vist. Jeg har en eller anden ide om, at
jeg ikke bruger de objekter rigtig, men jeg kan desværre ikke finde
løsningen. Håber at du kan hjælpe mig igen

Allan Bach

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-01-01 02:44

For mig lyder det som om du har et kald til begge funktioner fra det
samme objekt?
Altså både mouseover og mouseout ligger på me1. Hvis det er tilfældet
bliver onmouseout ikke udført fordi denne skjules. I stedet skal den
ligge på ov1.