Nokia - Ved at tabe tråden?
Fra : Anders Berg

Dato : 20-02-02 23:24

8890 - Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes nu ikke den ser så fed
ud. Mærkeligt design. Synes Nokia er ved at falde lidt af på den!!!

De har ikke rigtig lavet en telefon som bare har været helt perfekt her
på det sidste.

8310 har sine fejl, og der er efter min mening alt for meget lys i.

6510 virker lidt for firkantet, og tasterne er ikke så pænt lavet.

6310 har nogle mærkelige farvekombinationer. Ellers meget fed i
menuerne.

Og de gode gamle.

6210 synes jeg er fed nok, den har bare for mange fejl og for langsomme
menuer.

8210 er en rigtig flot designet telefon, men den kan bare ikke noget
mere og så er den ALT ALT for fejlfyldt.

8250 kom desværre ikke til Danmark. Ellers et rigtigt fedt design, men
desværre ikke flere funktioner end 8210.

Håber lidt de snart kommer med en som slår alt!!!! Design, funktioner,
holdbarhed og så må prisen jo bare være den den er.

Fra : Anders Berg

Dato : 20-02-02 23:26

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> 8890 - Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes nu ikke den ser så fed
> ud. Mærkeligt design. Synes Nokia er ved at falde lidt af på den!!!

Sorry, mente 8990.

Anders

Fra : Anders Berg

Dato : 20-02-02 23:30

> Sorry, mente 8990.

FLOT ANDERS!!!! :( 8910 selvfølgelig!!!!!!

Anders

Fra : Røde Ørn

Dato : 20-02-02 23:46

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> FLOT ANDERS!!!! :( 8910 selvfølgelig!!!!!!

Hvem er det lige, der HAR tabt tråden??

Ørnen.

Fra : Kristian Svane

Dato : 21-02-02 00:57

> [...]
> ud. Mærkeligt design. Synes Nokia er ved at falde lidt af på den!!!
>
> De har ikke rigtig lavet en telefon som bare har været helt perfekt her
<snip en masse, eh, ting og sager her dér>

Hmm Anders, Nokia laver forskellige produktserier som henvender sig til
forskellige
målgrupper.. Derfor er der variation i funktioner mv.. At lave en model der
har alt Nokia's teknologi og godt design mv. er umuligt.

Hvorfor tror du der f.eks. findes så mange forskellige biltyper og
bilklasser ?
Hvad skal man med en Landcruiser hvis man bor i byen?

Og i din påstand med 8210 er jeg helt unig. Jeg har haft en i 8 mdr og
aldrig haft
problemer med den..

Hilsen Kristian

Fra : Anders Berg

Dato : 21-02-02 09:21

> Hvorfor tror du der f.eks. findes så mange forskellige biltyper og
> bilklasser ?
> Hvad skal man med en Landcruiser hvis man bor i byen?

Tja, det er som man ser på det. jeg tror bare det lidt er med vilje, da
det så gør at folk oftere skifter mobil. Jeg har selv en 8310, men tror
da jeg vil skifte til 6510 når den kommer.

> Og i din påstand med 8210 er jeg helt unig. Jeg har haft en i 8 mdr og
> aldrig haft
> problemer med den..

Så er du en da de få heldige. Har selv haft 2 og har haft problemer med
dem begge. Og jeg er ellers typen som passer på mine ting. Endvidere
sagde en hos Orange at det var den mest fejlfyldte telefon der var
blevet lavet. Alle dem jeg kender har haft problmer med displayet.

Fra : Claus Svanholm

Dato : 21-02-02 14:15

Helt enig. Har haft tre stykker over en periode på 2 år og alle har haft
displayfejlen, én har haft defekte knapper og én duede kun af og til med
vibrator (var en kendt fejl på de første modeller).
Men samtidig skal det dog siges at det var den fedeste telefon på markedet i
laaaaaang tid.

Og Nokias nye telefoner kan jeg slet ikke se det fede i. Bortset fra den
hvide og blå baggrundsfarve. Og det undrer mig at de ikke har flere
tribleband modeller ude.

VH Claus

Fra : Anders Berg

Dato : 21-02-02 17:01

> Men samtidig skal det dog siges at det var den fedeste telefon på markedet i
> laaaaaang tid.

Helt enig, designet var alt for fetd da det kom ud. bare ærgeligt at den
var så skrøbelig.

> Og Nokias nye telefoner kan jeg slet ikke se det fede i. Bortset fra den
> hvide og blå baggrundsfarve. Og det undrer mig at de ikke har flere
> tribleband modeller ude.

Dette undrer også mig. Jeg synes ellers sådan set at de til en hvis grad
er fede nok, men de mangler bare det sidste. Dog har de en række
funktioner som jeg godt kan lide de nye, fx radio.

Anders

Fra : Christian Larsen

Dato : 21-02-02 19:54

Hej.

Hmm, hvad går du og mangler tribleband til?, jeg mener der er generelt et
fåtal af brugere der har brug for det.

m.v.h.
Christian.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-02-02 09:02

Anders,

> [...]
> sagde en hos Orange at det var den mest fejlfyldte telefon der var
> blevet lavet. Alle dem jeg kender har haft problmer med displayet.

Jeg har ikke haft nogen problemer med den 8210 jeg havde i cirka et år.

Nu har jeg en 6310 - fordi den har Bluetooth og GPRS. Og så fordi det er en
ganske fed telefon, om end lidt stor når man er vant til en 8210 i lommen.
Til gengæld passer den i det håndfri der er i min bil.

** Lars

Fra : Palle Ravn

Dato : 21-02-02 17:09

Der er ikke noget galt med 8210 bortset fra at den er ved at være en ældre
model

/palle

Kristian Svane <swan@nitro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7437c3$0$62883$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Anders Berg

Dato : 21-02-02 21:28

"Palle Ravn" <palleravn@mail.dk> wrote in message

> Der er ikke noget galt med 8210 bortset fra at den er ved at være en ældre
> model

Nej, pjat. Og du vil så mene at det er derfor at det er den mest
fejlfyldte telefon der er blevet sendt på gaden??

Jo deeet!!! Dem der købte den inden for det første år da den kom frem af
dem jeg kender har ALLE haft problemer med den. Og det er omkring 14-15
stykker.

Anders

Fra : Christian Larsen

Dato : 21-02-02 19:57

Hej.

Præcis. Jeg er meget enig. Det er jo naturligvis også samme grund der ikke
er alle de samme features/funktioner i alle tlf.'er. Og hvergang en tlf.
fabrikant "smider" en ekstra funktion i en tlf. - jaeee, så skal de jo have
flere år R&D arbejde/udgifter hentet ind igen.

m.v.h.
Christian.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 21-02-02 20:21

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 8890 - Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes nu ikke den ser så fed
> ud. Mærkeligt design. Synes Nokia er ved at falde lidt af på den!!!

Synes osse den ser noget mærkelig ud, men håber på billedet ikke yder den
retfærdighed. Vi får se

> 8310 har sine fejl, og der er efter min mening alt for meget lys i.

Masser af fejl, men jeg synes tilgengæld at lyset er alt for blæret. Det er
en fed farve, og dejligt god kontrast - når jeg holder en med grønt lys op
ved siden af, ak ja...

> 6510 virker lidt for firkantet, og tasterne er ikke så pænt lavet.

Nu må jeg jo hive fat i nokia's HP, kan ikke huske dem udenad :)
Umiddelbart ser det ud til det er et lidt specielt lys i displayet. Jeg kan
faktisk godt lide formen der minder lidt om 8310 - ja faktisk minder hele
telefonen om 8310? Vægten, meget af indholdet, dimensionerne.

> 6310 har nogle mærkelige farvekombinationer. Ellers meget fed i
> menuerne.

Den bryder jeg mig heller ikke om. Kender ikke indholdet, men ser lige
Bluetooth, oki!

> Og de gode gamle.
> 8210 er en rigtig flot designet telefon, men den kan bare ikke noget
> mere og så er den ALT ALT for fejlfyldt.

En af de fedeste, men meget skrøbelig og lidt for plasticagtig - min knagede
som jeg ved ikke hvad.

> Håber lidt de snart kommer med en som slår alt!!!! Design, funktioner,
> holdbarhed og så må prisen jo bare være den den er.

Glæd os til 7650 - den er jeg spændt på - dog virker designet måske lidt...
Anderledes?

I øvrigt, hvis i ikke kender siden - det gør i jo nok - så kig på
http://nokia-d.igp.se/ Der er en masse produktbilleder af nokias nuværende
og kommende telefoner.

Mvh

Peter Skjelbo

--
Har du en mobiltelefon? Hvorfor så ikke anmelde den i epinion på
www.eaid.dk/epinion - det kunne være, du kunne hjælpe andre brugere, der

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 21-02-02 21:59

> [...]
> faktisk godt lide formen der minder lidt om 8310 - ja faktisk minder hele
> telefonen om 8310? Vægten, meget af indholdet, dimensionerne.
Målgruppen er vist Forretnings folket der gerne vil have en lidt mere
diskret telefon med 8310's egenskaber (?)

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : wheeeeeeee

Dato : 24-02-02 00:20

snip
> [...]
> ud. Mærkeligt design. Synes Nokia er ved at falde lidt af på den!!!
>
> De har ikke rigtig lavet en telefon som bare har været helt perfekt her

Hvornår har de nogensinde det? Er 3310 ikke ok? Helt perfekt, er jo svært
for at sige det mildt.

Jeg har selv skiftet fra Nokia til Ericsson. Ericsson er teknisk langt foran
Nokia. Det eneste problem er hastigheden i menuerne. Bluetooth, triband og
under 100g, kan man overhovedet få det hos Nokia? Nokia kommer med en ny
telefon med indbygget kamera, fedt nok, men der er et stykke tid til og den
vil veje det samme som telefoner gjorde for et par år siden.

Til Ericsson har man kunnet få digitalkamera og MP3 afspiller i lang tid. De
havde den første GSM telefon med farveskærm osv.

Jeg ved ikke om det er fordi Nokia har det for nemt. De sidder på en stor
del af markedet.