Kraftige strømforsyninger
Fra : SuneF

Dato : 20-02-02 23:10

Hej

Jeg har en kammerat der lige har erhvervet sig en af disse herlige dual XP maskiner (Asus mobo).

Hans 300W PSU er ikke stærk nok, og der anbefales minimum 400W. Han har jo en del diske og udstyr, og den skal jo også clockes, så
selv Enermaxes 431 W kan måske blive lige lille nok.
Problemet er bare at 550W'en er så hamrende dyr: 2000 kr!

Findes der ikke nogle billigere mærker af PSU'er på omkring 500W?
Det virker helt latterligt at en 300W får man nærmest smidt i nakken, imens en 550 vil ruinere en, der må da findes en gylden
mellemvej skulle man tro :)

PS. kender godt til webconsult og studiedata, men de ligger begge prismæssigt lige højt nok...

vh,
Sune

Fra : Andrew

Dato : 20-02-02 23:44

Med min sparsomme viden vil jeg mene at en 400W PSU er MERE end nok.
Med en 431 er din kammersjuk i den grad godt udrustet!

550W lyder for mig som fuldstændig overdrevet!

Har selv en XP1600 overclocket fra 1400 til 1547 mhz 1 cdrom, 1 dvd, 1
brænder, 1 40 gb harddisk, diskdrev, kæmpe Volcano 7 monster-køler, 1
kabinetkøler.

Det hele trækkes af en 300W codegen skrammel-discount-PSU. 3,3 railen ligger
godt nok lidt lavt (3,15) men den kører klippestabilt!

Så længe at det er mærkevare, så er 3-400W i hvert fald nok (husk nu: min
viden=sparsom, tag den IKKE for gode varer!)

Om et dualboard kræver SÅ meget mere, aner jeg ikke, men jeg kunne
forestille mig at 3,3 railen skulle have nogle flere amps, og V's.

mvh Anders

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 21-02-02 00:29

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> skrev:

> Problemet er bare at 550W'en er så hamrende dyr: 2000 kr!

Jeg gav nu kun 1600,- for min 551W Enermax.

> Det virker helt latterligt at en 300W får man nærmest smidt i
> nakken, imens en 550 vil ruinere en, der må da findes en gylden
> mellemvej skulle man tro :)

En god 400W koster jo rask væk 1200,-, så smidt i nakken, det
kommer an på hvilken kvalitet man går efter...

> PS. kender godt til webconsult og studiedata, men de ligger begge
> prismæssigt lige højt nok...

Jeg købte min version ved BSmultimedia, men den er ikke på deres
program længere !?!?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!