hvad koster brugt bærbar?
Fra : taina

Dato : 20-02-02 23:18

Hejsa!

Jeg overvejer at skifte min go'e gamle stationære ud med en bærbar. Og så er
det, at jeg godt kunne tænke mig at høre, hvad I mener sådan en er værd,
hvis jeg skal have noget, som jeg bare skal bruge word og mail, og den er
relativt let?
Og hvis jeg nu gerne vil have noget lidt større (3-400mhz?) som der også kan
spilles og leges en lille smule på, hvad er det så værd?

Alle gode råd modtages med tak! fra tina

Fra : Leony

Dato : 21-02-02 09:05

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> spilles og leges en lille smule på, hvad er det så værd?

Jeg går ud fra at når du skriver hvad den er værd, så er det det samme som
hvad den koster.
Hvis du skal have en bærbar der kan det du vil have koster den nok en
12-13000 kr.
Lad være med at købe en bærbar med mindre du virkelig har brug for at den er
bærbar. Her mener jeg ikke så du kan bære den hen til en cafe og spille
smart, men udfylde din transporttid til ag fra arbejde på 1½ time om morgen
og aften i et overfyldt DSB tog med noget fornuftigt.
Generelt får du kun halvt så meget bærbar computer for pengene som du får
stationær. De bærbare er også hamrende svære/dyre at opgradere, det er noget
nemmere på en stationær. Man bliver også hurtigere træt af at arbejde ved en
bærbar (elenedig arbejdsstilling).
Dette er dog bare min mening.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 21-02-02 09:43

> [...]
kan
> spilles og leges en lille smule på, hvad er det så værd?
>
> Alle gode råd modtages med tak! fra tina

Her er links til nogle forretninger der handler med brugte/ bærbare:

http://www.reconnectit.dk/Mange.asp?Kategori=Bærbar

http://www.laptop4u.dk/ (nye og renoverede, fx. ny thinkpad til 7.725,-)

http://first2know.dk/laptops/lager%20og%20priser.htm (har ikke været
opdateret længe.....)

Håber Du kan bruge dem til noget, om ikke andet, så som fingerpeg, i retning
af hvad en fornuftig pris måtte være.

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 21-02-02 10:29

> [...]
kan
> spilles og leges en lille smule på, hvad er det så værd?
>
> Alle gode råd modtages med tak! fra tina

Min erfaring med brugte bærbare er at de er voldsomt dyre, og batterierne
koster en halv bondegård, de er sjældent ret gode i brugte bærbare. Hvis jeg
var dig ville jeg købe en ny tilbuds-bærbar. De fåes fra ca. 7000,- og så er
det med den nyeste teknologi. Kig i tilbudsaviserne. Aldi (af alle) har ofte
gode tilbud (men deres service er under nulpunktet).

Jeg ville gå efter følgende systemkrav:

Processor fra ca 650 Mhz og opefter
min. 128 MB ram
TFT-skærm (meget bedre end dstn) - jo større jo bedre.
ikke under 20 GB harddisk.
Overvej om ikke DVD er noget værd

Det med du realistisk høje priser på brugte bærbare tror jeg kommer af at
der for 2 år siden blev betalt 30.000 for vidundret så nu må den da mindst
være 8000,- værd. Men det er den ikke, ofte finder man en ny med bedre
specifikkationer til samme pris.

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!

Fra : taina

Dato : 23-02-02 10:02

Tak for links og gode råd. Jeg tror, jeg dropper det med en brugt, begynder
at spare og kigger i udsalgskataloger