Php meta search engine som gør brug af goo~
Fra : Torben Molbech

Dato : 20-02-02 22:19

Hejsa,

Jeg vil meget gerne inkludere en søgemaskine på min hjemmeside. Jeg vil
gerne bruge google (og specielt google's "site:" feature). Er der nogen der
kan anbefale en meta search engine skrevet i php, som altså;
- tager en søgeterm og spørger google
- parser den modtagne side fra google og viser det på ens egen side.

Scriptet på http://www.hotscripts.com/Detailed/10578.html burde kunne gøre
det - ligesom så mange andre scripts jeg har fundet. Men samtlige scripts
jeg har fundet er gamle og fungerer ikke. Jeg troede egentlig at der var
kæmpe efterspørgsel efter sådanne scripts, for med et sådant script undgår
man jo alle de 'tvivlsomme' hjemmebaksede søgescripts/maskiner.

Venlige hilsner fra Torben

PS: Nej, jeg gider ikke til at skrive scriptet fra bunden af

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-02-02 22:32

Torben Molbech skrev:

> [...]
> at der var kæmpe efterspørgsel efter sådanne scripts, for med et sådant
> script undgår man jo alle de 'tvivlsomme' hjemmebaksede

Hvis der er noget, der er tvivlsomt, så er det lave en søgemaskine, der
fortolker en HTML-side fra Google. Den side kan jo ændre sig med dags
varsel. Netop det, at de script, du har fundet, er forældede, viser
problemet.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Torben Molbech

Dato : 20-02-02 22:55

> [...]
> fortolker en HTML-side fra Google. Den side kan jo ændre sig med dags
> varsel. Netop det, at de script, du har fundet, er forældede, viser

Du har ret..... men et up-to-date script ville give mig et fungerende
udgangspunkt. Jeg ville ingen problemer have med at skulle *skrive lidt om*
på scriptet i ny og næ. Bare jeg havde et fungerende udgangspunkt.

/torben

Fra : Anton Stonor

Dato : 21-02-02 10:41

On Wed, 20 Feb 2002 22:19:20 +0100, "Torben Molbech" <dont@mail-me.dk>
wrote:

> [...]
>- tager en søgeterm og spørger google
>- parser den modtagne side fra google og viser det på ens egen side.

Jeg tvivler på, at Google vil give dig tilladelse til projektet, men
det er da et forsøg værd.

Mvh,

Anton Stonor

Fra : Christian Doeleman

Dato : 21-02-02 18:09

"Torben Molbech" <dont@mail-me.dk> skrev:
> [...]
> - tager en søgeterm og spørger google
> - parser den modtagne side fra google og viser det på ens egen side.

http://www.google.com/services/free.html

Med venlig hilsen
Christian