hastighed på netkort ???
Fra : Finny

Dato : 20-02-02 21:18

Hvordan er det nu der er ??
Kan netkort med forskellige hastigheder bruges på samme net ...10/100 og 10

/Finny

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-02 21:23

"Finny" <test@test.dk> wrote in message
> Hvordan er det nu der er ??
> Kan netkort med forskellige hastigheder bruges på samme net ...10/100 og
10

Ja, hvis du har en switch 10/100

hvis du har en hub, vil hele netværket køre 10 Mbit halv duplex, hvis et
sådan kobles på.

Fra : Henning

Dato : 20-02-02 21:33

Med mindre du køber en 10/100 hub

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Finny

Dato : 20-02-02 21:41

Tak for svaret.

Jeg kører med en 10/100 switch , men jeg kan ikke pinge mellem maskinerne.

/Finn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-02 21:43

"Finny" <test@test.dk> wrote in message
> Tak for svaret.
>
> Jeg kører med en 10/100 switch , men jeg kan ikke pinge mellem maskinerne.

god ide,, men forstår ikke det sidste med ping??

kører du windows XP, og aktiveret firewall. Er der automatisk deaktiveret
for ping.

Fra : Finny

Dato : 20-02-02 21:58

Jeg kører 2 Win NT servere.. hvortil der logges udstyr på der kører QNX. (
LINUX)
Der logger desuden en del arbejdsstationer på, der skal behandle data fra
QNX maskinerne.
Denne opstilling er tænk som en trænningsopsætning.

I den "virkelig verden" kan jeg pinge alle maskiner ( kører fiber ), men her
hvor det kører over en lille 10/100 switch, og normalt netværk kan jeg ikke
få det til at svinge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-02 21:42

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Med mindre du køber en 10/100 hub

ja der kan kobles både 10 Mbit og 100 Mbit enheder på den,,,

Men efter hvad jeg har forstået, sænkes hele netværket til den laveste
enhed,,,, så hvis der er problemer med et netkort,, så går det ud over hele
netværket...`?

Fra : Jens

Dato : 20-02-02 22:50

> [...]
>
> Men efter hvad jeg har forstået, sænkes hele netværket til den laveste
> enhed,,,, så hvis der er problemer med et netkort,, så går det ud over

Nej, ikke en 10/100 Hub. Der kan de maskiner der kører 10 godt se dem der
kører 100 og omvendt. I Hub'en er indbygget 2 Hub's, én på 10 og én på 100,
samt en mini switch, som switcher mellem 10 og 100 segmentet, sådan groft
fortalt.

Jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-02-02 23:11

Hej "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>

>ja der kan kobles både 10 Mbit og 100 Mbit enheder på den,,,
>
>Men efter hvad jeg har forstået, sænkes hele netværket til den laveste
>enhed,

Niks, kun på ældgamle forældede dual-speed hubs i så fald. Faktisk har
priserne på 10/100 desktopswitche forældet dual-speed hubs, med mindre
man har noget hvor man decideret ønsker en repeater.

Men tilbage til dual-speed hubs. Tænk på at du har to bridgede
segmenter, så det er intet problem at have maskiner med 10 og 100
tilsluttet på samme tid.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/