Små flytbare lagerenheder
Fra : Kurt Lykke

Dato : 20-02-02 20:32

Jeg har set sådanne nogle tingester - på størrelse
med en lommeligther - som monteres direkte i USB
porten.
Kan vistnok rumme ca. 8- 50 MB.
Og koster næsten en bondegård.
I hvert fald i relation til prisen på en HD
Men de passer til mit formål.
Nogen med erfaring ?
Eller er de kun til de bærbare ?

mvh
Kurt

Fra : Madsen

Dato : 20-02-02 20:33

Kurt Lykke skrev:

> Jeg har set sådanne nogle tingester - på størrelse
> med en lommeligther - som monteres direkte i USB
> porten.
> Kan vistnok rumme ca. 8- 50 MB.

De kan indeholde mere end det og er kendt under navnet Memorybirds.
Du kan bruge dem på en hvilken som helst computer udstyret med en USB-
port. <http://makeashorterlink.com/?A2394107> men der er flere der
laver dem, så vidt jeg ved.

Madsen.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 20-02-02 22:33

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i melding

> De kan indeholde mere end det og er kendt under navnet Memorybirds.
> Du kan bruge dem på en hvilken som helst computer udstyret med en USB-
> [...]

Jeg kjøpte en flashmemory leser til Compact Flash kort, etter at jeg
anskaffet et
digitalt kamera. Det er perfekt til å flytte rundt på 128+ MB med data,
det er USB, og kortene kommer godt med i kameraet ! Memorybirds koster
mye og kan kun brukes til dataflytting.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)

Fra : LarsS

Dato : 20-02-02 22:54

Kurt Lykke skrev..

> [...]
> Kan vistnok rumme ca. 8- 50 MB.
> Og koster næsten en bondegård.
> I hvert fald i relation til prisen på en HD

Ja, jeg har en "Memory Key" fra IBM og de er som en
lommelighter, findes i forskellige størrelser, hos Zitech
koster en 8Mb key 245,-
Kan køre uden driver-installlering på winME & XP, på
win98 skal installeres et par småfiler. Og så skal der
selvf. være en USB-port. Og så er den lige til at sætte
i nøglering eller i kæde om halsen...

/LarsS

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-02-02 23:07

"Kurt Lykke" <regnskabservice@revisor.dk> wrote in message
> [...]
> Kan vistnok rumme ca. 8- 50 MB.
> Og koster næsten en bondegård.
> I hvert fald i relation til prisen på en HD

Jeg har en 64 MB fra www.zitech.dk og jeg kan kun sige Uhhmmmm... Større og
hurtigere end en flloppy og til at have med overalt...! 100% Total iorden
lagrings smag smag sma sma sm sm s

/H3nrik!