7 mdr. og kræsen - eller hvad?
Fra : Eva & Peder

Dato : 25-01-01 18:14

Hej NG
Vi har virkelig brug for et godt råd i forbindelse med affodringen af vores
søn på 7 måneder.
Han blev ammet til han var 6 mdr - det gik fint. Da han var 4 mdr begyndte
vi så småt med vælling - grød - kartoffelmos - gulerodsmos o.s.v.
Selvfølgelig en ting af gangen så han kunne følge med. Det er også gået
rigtig fint, han har spist med stor appetit, og været nem at vænne til noget
nyt. Kun ganske få ting har han ikke kunne lide. De faste måltider er blevet
soppleret med modermælkserstatning på flaske.

Nu er han så pludselig gået helt over i den anden grøft: vil intet spise,
det hele bliver spyttet ud igen, gnedet rundt i hovedet og hvert måltid
ender med at han græder. Det er bare så frustrerende! Det eneste vi kan få
ham til at spise er noget jordbær-halløj fra glas og knap 100 ml. mælk pr
måltid - men det kan et barn i hans alder jo ikke leve af!

Vi har hele tiden lagt vægt på, at spisningen foregår i en hyggelig
atmosfære som vi tager os god tid til. Vi aner simpelthen ikke vores levende
råd! Er der nogen der har været ude for noget lignende og hvad gjorde i? Han
har for 3-4 dage siden fået tand nummer 3 og 4 - kan det være gummerne der
er ømme så han brokker sig når han får en ske i munden? Han tygger jo
velfornøjet i sit legetøj og sin sut!?

Hilsen Eva

Fra : Tomas O.

Dato : 25-01-01 18:22

"Eva & Peder" <keyoestergaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:94pmgt$gn9$1@news.inet.tele.dk...

Hej

Måske er han ikke sulten på det tidspunkt?

Min søn i dan alder, var aldrig sulten samtidigt med os andre..

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-01-01 19:40

"Eva & Peder" <keyoestergaard@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
pr
> måltid - men det kan et barn i hans alder jo ikke leve af!

det er det utroligste hvad børn kan leve af.... de har en dejlig måde
selv at regulere det på.... og så længe han ikke taber sig eller virker
skidt tror jeg ikke der er nogen ko på isen..... ellers kunne i jo
supplere med revolyt....

> [...]
der
> er ømme så han brokker sig når han får en ske i munden? Han tygger jo

hvor længe har det stået på???
jeg mener ikke det er utænkeligt at det kan være pga tænderne..... har
han haft andre gener af dem?
har han noget ud over det jordbær noget der er virkelig mums for ham??
kartoffelmos eller sådan noget..... et eller andet der er lækkert for
gummerne..... lidt koldt???

jeg tror personligt det regulerer sig helt af sig selv... men det er jo
ofte set at gummerne driller.....
og tag det bare roligt... hvis det ikke er mere end et par dage det står
på er der ingen ko på isen... han skal nok regulere det selv hen ad
vejen...
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Lise Ebbensgaard

Dato : 05-03-01 11:25

Måske skal I passe på med hvor meget i moser eller blender maden. Da min
egen søn havde fået et par tænder og begynde at lave tyggebevægelser med
gummerne, blev han pludselig meget træt af blendet og fint moset mad. Han
ville simpelthen have noget med bid i! Det virkede for os.