Gode råd omkring scannere
Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 20-02-02 19:29

Jeg søger nogle gode råd om scannere , jeg er en uhyre fattig mand som kun
har råd til at give omkrign en tusse for sådan et dyr. Jeg skal bruge en
rimelig god kvalitet, Jeg påtænker at bruge den til bl.a farvebilleder.
Venlig hilsen Fra Zebramule

Fra : Esben

Dato : 21-02-02 04:55

"Bjarne Pedersen" <zebramule@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har råd til at give omkrign en tusse for sådan et dyr. Jeg skal bruge en
> rimelig god kvalitet, Jeg påtænker at bruge den til bl.a farvebilleder.

Hvis du holder dig til kendte mærker som HP, Agfa og Canon får du næsten
helt sikkert en god scanner for pengene. Der kan være stor forskel på fx en
HP til 1000 kr og en no-name til 400 kr, specielt i de mørke områder på
billeder kan der gå data tabt. Min egen scanner, som er en Microtek 330cx,
kostede 400 kr for et par år siden, og det eneste positive jeg kan sige om
den er at den er utroligt holdbar fysisk.

--
Esben

Fra : Karin Hansen

Dato : 21-02-02 09:46

> [...]
> har råd til at give omkrign en tusse for sådan et dyr. Jeg skal bruge en
> rimelig god kvalitet, Jeg påtænker at bruge den til bl.a farvebilleder.

HP 4400c kan fås til lige under 1000.

Mvh. Karin

Fra : "-

Dato : 22-02-02 16:18

Hej Bjarne...

Ja - hvem går rundt med en 3 - 4 Mill. i baglommen - ikke os to da... *GG*

Nej - spøg til side, jeg har selv været nede og inversteret i en kanon god
Scanner med mulighed for at scanne DIAS ind. Det er en HP Scanjet 4470c, og
har en meget høj scaning's opløsning, nemlig 1200 x 2400 Interpoleret! Det
gir nogle kanon'e gode og skarpe billeder til din videre forarbejdning.

Prisen på det dyr var godt nok omkring de ca. kr. 1.370,00 hos Computer City
i Hundige Centret, men - en HP 3300 gør' også sit "arbejde" godt, den havde
jeg selv før den nye jeg har fået fat på. De er begge med USB og utroligt
nemme at få i gang.

Regards,

TranceMaster·DK
!!! In Trance We Trust !!!