3com switch
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-01-01 19:08

Hej,

Jeg har anskaffet mig en 3com managed switch (3c16092) med 24 10Mbit porte
og en 100Mbit.

Problemet er ordet managed. Jeg vil gerne køre det over telnet, da jeg ikke
har det serielle kabel der skal ellers skal til. Men til at styre den over
telnet, skal jeg bruge dens ip-adresse, og den har jeg ikke. Bagpå switchen
står dens MAC adresse, men kan jeg omvende den til en IP-adresse? Eller er
der en anden måde, at komme ind i management af switchen.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-01-01 19:03

måske - hvis den kan lokkes til at svare på en arp meddelelse
Tricket er at have bootp server hvor du så knaster mac adressen ind og
fortæller hvilken IP som passer til den.
Men spørgsmålet er om den vil acceptere adressen, når den allerede har en.
Ellers må du få fat på et serielt kabel.

Eivind

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-01-01 22:48

lidt nysgerrig - hvordan kan man erhverve sig en 3COM switch uden at få IP
adresse og uden dokumentation
og uden kabel - skal den køles selv når den er slukket ?

Eivind

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-01 23:01

> lidt nysgerrig - hvordan kan man erhverve sig en 3COM switch uden at få IP
> adresse og uden dokumentation
> og uden kabel - skal den køles selv når den er slukket ?

tjaa. hw-auktioner rundt omkring kan afhænde de særeste ting fra
driftafdelingers kældre, og ikke nødvendigvis komplet...
Den lyder heller ikke just som det mest nymodens hw (10 MBps)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-01-01 23:21

nej - okay det med 10M havde jeg mistet i farten, så det forklarer jo en del
lyder som en gave fra arbejde.

Men hmm de fleste switche kan resettes til default men så skal du jo nok
stadig have et kabel...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-01-01 01:03

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> lidt nysgerrig - hvordan kan man erhverve sig en 3COM switch uden at få IP
> adresse og uden dokumentation
> og uden kabel

Købt af et firma, der havde opgraderet

> skal den køles selv når den er slukket ?

Nej

Det med det serielle kabel knager lidt. Der står i manualen at man skal
bruge et null-modem kabel.
Det eneste serielle kabel jeg ligger inde med, er et kabel til mit modem,
kan jeg bruge det?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-01 00:28

> Det med det serielle kabel knager lidt. Der står i manualen at man skal
> bruge et null-modem kabel.
> Det eneste serielle kabel jeg ligger inde med, er et kabel til mit modem,
> kan jeg bruge det?

Nope. Null-modem kablet svarer til et krydset netværkskabel, hvor
modemkablet svarer til et straight-through

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-01-01 03:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:94qcqa$rde$1@news.inet.tele.dk...
> Nope. Null-modem kablet svarer til et krydset netværkskabel, hvor
> modemkablet svarer til et straight-through

Kan jeg så ikke modificere et alm. modemkabel, så det kan bruges som null
modem kabel?
Findes der evt. en vejledning på nettet?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-01 02:38

> Kan jeg så ikke modificere et alm. modemkabel, så det kan bruges som null
> modem kabel?
> Findes der evt. en vejledning på nettet?

måske: sunsite.auc.dk/hwb

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-01-01 09:51

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:94qke0$lfj$1@news.inet.tele.dk...

> måske: sunsite.auc.dk/hwb

Sørme så, et gammelt modem kabel, er nu lavet om til et null-modem kabel.
Tak for hjælpen
Men sælger har ikke vedlagt switchens brugernavn eller password

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-01 14:32

> [...]
> Tak for hjælpen
> Men sælger har ikke vedlagt switchens brugernavn eller password

Jeg ved ikke med 3com , men f.eks med HP og Olicom der kan du hente manualen
fra deres hjemmeside. Deri står sådan noget som default password og
brugernavn :)

/Dennis