Mirc FServe og speedstream 2601
Fra : andibandit

Dato : 20-02-02 18:42

Jeg vil gerne køre en fserve i mirc, men kan ikke få det helt til at
virke some det skal.
jeg har en 2mbit/512 fra tdc, og en medfølgende speedstream 2601 router.
Jeg kører et netværk med 3 computere med en switch.

Hvis jeg slår "Host Mapping/NAT" til, med ip'en på pc'en med fserveren,
så kan folk ikke komme ind på min Fserve.
Jeg har læst lidt her og der at nogle mener at det er fordi at tdc har
lukket nogle porte som Mirc skal bruge, selvom jeg havde lidt svært ved
at tro det.
Efter "alt for mange timer" er jeg kommet frem til at det er lykkedes
mig at køre en Fserver, hvis jeg bruger følgende indstilling:
Den eneste af det "Avancerede konfigurationer" jeg har slået til er
"Specielle internet applikationer", hvor jeg har sat
både ind og udgående til TCP og brugt et port område fra 1024-7025 på
begge.
Nu virker Fserveren fint på min computer, og folk kan downloade fra mig
og alt muligt.....INDTIL! en af de to andre computere på mit netværk går
på internettet(måske blot det at de bruger lan), så dør internet
forbindelsen på pc'en med fserve, og den kan ik surfe på nettet, før den
rebootes.
Er der nogen der ved hvoffor dette sker?

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-02 19:13

Wed, 20 Feb 2002 17:41:50 GMT, skrev "andibandit"
<andibandit.news@kandu.dk>:

>jeg har en 2mbit/512 fra tdc, og en medfølgende speedstream 2601 router.
>Jeg kører et netværk med 3 computere med en switch.

Så må du også have adgang til TDCs newsserver, spørg i
news:tele.internet.adsl, det er det rigtige sted til dine
spørgsmål.

Alternativt kan du spørge i news:dk.edb.netvaerk.

Denne her gruppe er ikke beregnet til spørgsmål om opsætning af
routere, netværk o.lign.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : qwang

Dato : 16-08-02 06:53

"andibandit" skrev d. 20-02-02 18:42 dette indlæg :
> [...]
den
> rebootes.
> Er der nogen der ved hvoffor dette sker?

jeg har samme problem....

http://www.kandu.dk/

Fra : Flopper

Dato : 07-04-03 17:31

har prøvet at åbne fuldt ud for min router(2601) men kan ikke få noget
som helst ud af huset kun ind alt ind dcc send/chat alt men ikke senne ;(

http://www.kandu.dk/