ANG langsom ftp logind
Fra : deXter

Dato : 20-02-02 16:34

Hej

Jeg har problemer med min Redhat 7.2
Jeg køre WU-ftp på min maskine (har dog også prøvet proftp, men kan selt
ikke få det til at virke).
Men når jeg skal logge ind fra en anden maskine tager det ca 1 min for at
logge ind på ftp´en.
Hvad kan dette skyldes ?

Køre dog samtidig Mysql, Apache server som virker uden problemer.
Og har lige idag installeret det hele engang til - med det samme problem
igen.

Mvh Tommi

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 20-02-02 16:53

"deXter" <tommi_subrave@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ikke få det til at virke).
> Men når jeg skal logge ind fra en anden maskine tager det ca 1 min for at

Din Linux box prøver at lave reverse lookup på din IP adresse - det betyder,
at den forsøger at finde et DNS-navn til din IP... Hvis der ikke er lavet
reverse DNS for det IP range du sidder i vil den stå og vente på at den
reverse DNS er timed ud...

Du vil sikkert også mærke lange login tider ved telnet (men det har du
naturligvis ikke konfigureret hvis boxen står på internettet :) )

En hurtig workaround er at lægge din egen IP adresse ind i /etc/hosts sammen
med et eller andet navn... /etc/hosts checkes nemlig før DNS (som regel)
Du kan også forsøge at overtale WU-FTP til at lade være med at lave reverse
DNS opslag.. (hvordan det gøres aner jeg ikke)

--
-Lasse-

Fra : deXter

Dato : 20-02-02 18:26

Hej

> [...]
> at den forsøger at finde et DNS-navn til din IP... Hvis der ikke er lavet
> reverse DNS for det IP range du sidder i vil den stå og vente på at den

Hmmm tjaaa - betyder det at jeg skal starte en DNS server ??

Men måden jeg kobler på, er gennem en dyndns.dk adresse.
Og det har også virket helt fint endtil i går,
hvor den så også begyndte med at komme med ipchains error´s. (noget med
firewall ik? )

Og jeg har faktisk lige fået det til at virke igen ved at starte en SSH
server.
(bliver dog smidt af og til med en socket error)
Tror nu nok egentligt at det er held.

Mvh Tommi

Fra : Claus Kühle

Dato : 20-02-02 18:05

> [...]

> Men når jeg skal logge ind fra en anden maskine tager det ca 1 min for at

Jeg havde lignende problem på min rh7,2. Løsningen er:
find filen wu-ftp i mappen /etc/xinetd.d/
der hvor der står
log_on_succes = DURATION USERID
log_on_failiure = USERID

Skal du begge steder slette USERID - så der kun står DURATION tilbage. Det
virkede for mig ! Genstart så xinetd i f.eks.servicemanager, så skulle det
spille
Venlig hilsen
Claus Kühle

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-02-02 18:48

On Wed, 20 Feb 2002 16:33:58 +0100, deXter wrote:

> [...]
> ikke få det til at virke).
> Men når jeg skal logge ind fra en anden maskine tager det ca 1 min for

Se tidligere tråd fra idag, "Lang login tid via ssh og på ftp".
Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"