Terratec DMX XFire 1024 og 2 x stereo
Fra : Henrik Dissing

Dato : 20-02-02 16:41

Hej.

Jeg har lige installeret et Terratec DMX XFire 1024 under Windows 2000 Pro.
Nyeste drivere og kontrolpanel er på plads.

Jeg har sat mit headset i Out-1 efter at have aktiveret mini-forstærkeren
med JP1 jumper'en, og det virker fint. Jeg også sat mine almindelige
computer højttalere med indbygget forstærker i Out-2.

Hvis jeg i kontrolpanelet vælger 3D Quad Speakers, får jeg lyd som forventet
fra alle fire kanaler i 3D-testen. Men hvis jeg hvis jeg vælger Stereo
Speakers, får jeg kun lyd i Out-1, dvs. headset'et. Det samme gælder hvis
jeg f.eks. spiller musik, uanset om jeg vælge Quad eller Stereo. Mit gamle
MX300 sendte altid stereo ud ad begge stik.

Jeg kan naturligvis kravle ind under skrivebordet hver gang jeg ønsker
skifte mellem headset og højttalere, men det bliver man jo hurtigt træt af.
Jeg kan sandsynligvis også bare sætte et fordelerstik på Out-1, men hvis det
kan gøres uden, er der jo ingen grund til det.

Defor, er her nogen som har haft held til at sende stereo ud gennem begge
output kanaler på et sådant kort?

Venlig hilsen
Henrik Dissing