Tekst der skifter
Fra : Thygesen

Dato : 20-02-02 15:09

Jeg har lige prøvet at lave nedenstående script, der får forskellge tekster
til at stå og skifte. Det virker fint hos mig, men virker det i alle
browsere og findes der evt. en smartere måde?

Se evt. demo af scriptet på denne side: http://cht.dk/tekst-der-skifter.html

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

<head>

<script>
<!--
function info (text) {
face=verdana size=1>"+text+"</font>";
}

var delaytime = 2000;
var run = 'yes';

function load1() {
info('Tekst1');
setTimeout('load2()',delaytime);
}

function load2() {
info('Tekst2');
setTimeout('load3()',delaytime);
}

function load3() {
info('Tekst3');
setTimeout('load1()',delaytime);
}
//-->
</script>

</head>

<LABEL id=lblinfo NAME="lblinfo"></LABEL>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-02 16:04

Wed, 20 Feb 2002 15:08:54 +0100, skrev "Thygesen" <cht@cht.dk>:

>Jeg har lige prøvet at lave nedenstående script, der får forskellge tekster
>til at stå og skifte. Det virker fint hos mig, men virker det i alle
>browsere

Det virker kun i IE.

>og findes der evt. en smartere måde?

Ja, med noget serverside som asp eller php.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 20-02-02 18:18

Hej
Svar i teksten.

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Det virker kun i IE.

Hvorfor det ? Er det ikke bare standard javascript ? (Jeg har kun IE
installeret så jeg har ikke testet)

> Ja, med noget serverside som asp eller php.

Serverside ville da ikke være specielt brugbart i dette tilfælde, da siden
så skulle reloades hver gang teksten skulle skifte, men du kunne vel lave en
enkelt funktion, der så fik f.eks. et array af tekststrenge med og så
skiftede imellem disse. Så ville du kun havde en funktion, og det ville være
ligemeget om du ønskede at skifte imellem 2 eller mange tekster.
Der findes masser af kode eksempler på dette på nettet.
Mvh
Janus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-02 19:15

Wed, 20 Feb 2002 18:18:12 +0100, skrev "Janus Klok Lauritsen"
<janus@mcb.dk>:

>Hvorfor det ? Er det ikke bare standard javascript ? (Jeg har kun IE
>installeret så jeg har ikke testet)

Der bruges innerhtml.