Opsætning af IIS til afvikling af ASp
Fra : Pernille

Dato : 20-02-02 12:43

Hej,

Jeg er helt ny i ASP og har lige installeret IIS på windows XP
proffessional. Jeg kan bare ikke umiddelbart få asp dokumenter
til at køre, den viser kun html-koden. Skal man først oprette en
forbindelse til serveren for at få det til at virke eller hvad
gør jeg galt??

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-02-02 14:36

Du husker at kalde dine dokumenter *.asp ?

(lidt flabet spurgt måske =)

- Torben

Fra : Pernille

Dato : 20-02-02 14:50

Ja.... Jeg har kaldt dem asp, det virker alligevel ikke...

Pernille

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 20-02-02 14:51

Hej
> [...]
> til at køre, den viser kun html-koden. Skal man først oprette en
> forbindelse til serveren for at få det til at virke eller hvad

Jeg er nu heller ikke helt inde i det, men jeg prøver alligevel. Dine asp
dokuemnter skal ligge i en bestemt mappe for at kunne køres. Mappen hedder
nok noget i stil med C:\Inetpub\wwwroot\. For at kalde dine dokumenter skal
du inde i f.eks. Internet Explore kalde dine dokumenter på følgende måde
http://COMPUTERNAVN/ Hvor computernavn er navnet på din computer.
Jeg håber at det hjalp...
Mvh
Thorbjørn

Fra : Pernille

Dato : 20-02-02 14:49

Tak for hjælpen, men det har jeg prøvet og det virker ikke. Har fulgt en ASP
toturial på HTML.dk, og har gjort hvad de anbefaler trin for trin, så jeg
kan ikke frostå hvorfor det ikke virker..

Pernille

Fra : Henrik Jochumsen

Dato : 21-02-02 14:26

Hejsa

Prøv evt. http://127.0.0.1 eller http://localhost

ellers kan du under C:\WINNT\system32\drivers\etc finde en fil der hedder
"hosts", hvor du burde have dette stående.:

127.0.0.1 localhost

--
Henrik Jochumsen
hj@noprobs.dk

Fra : Michael Larsen

Dato : 21-02-02 13:23

> [...]
> til at køre, den viser kun html-koden. Skal man først oprette en
> forbindelse til serveren for at få det til at virke eller hvad

Jeg har det samme problem, bare med W2000 prof. Hvis jeg skriver
localhost giver den også fejel-Billigt skit.

Venligst michael