Telnet til/genem C1720.. med NAT
Fra : Brian Ibsen

Dato : 20-02-02 12:40

Hejsa
Jeg sidder og konfigurere en C1720 router, men undre mig over at jeg på
ingen måde kan lave telnet til den.
Jeg har ingen ACL på ATM/Dialer, men kunne ikke telnet'e til den..
Hmm. ok. så prøvede jeg at NAT'e outside til inside
ip nat inside source static tcp 192.168.0.1 23 xx.xx.1.124 23 extendable
(har lige fjernet lidt af IP'en)
Det funkede heller ikke.

ok.. så har jeg en router siddende på 192.168.0.5.. som jeg godt kan
telnet'e til fra min C1700.
Derfor prøvede jeg at lave en:
ip nat inside source static tcp 192.168.0.5 23 62.198.1.124 23 extendable
i stedet for det andet entry og så bruge den som "jumphost"
Men det funker heller ikke..
Nogen der har en idee til hvorfor jeg bare ikke kan "presse" telnet gennem
den???

min running conf ligger her: http://www.horebuk.dk/shrun.txt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-02-02 01:03

On Wed, 20 Feb 2002 12:40:11 +0100, "Brian Ibsen"
<flyinghigh@mailme.dk> wrote:

> Jeg sidder og konfigurere en C1720 router, men undre mig over at jeg på
> ingen måde kan lave telnet til den.

Ønsker du at telnette *til* den eller *igennem* den?

> min running conf ligger her: http://www.horebuk.dk/shrun.txt

Skift lige dine passwords. Ciscos Type 7 passwords er trivielle
at dekode. (Men så længe, man ikke kan telnette til din router,
er det selvfølgelig ikke så stort et problem).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Ibsen

Dato : 23-02-02 00:37

> Skift lige dine passwords. Ciscos Type 7 passwords er trivielle
> at dekode. (Men så længe, man ikke kan telnette til din router,
> er det selvfølgelig ikke så stort et problem).

Tak for info, de er skiftet :))

Men det undre / overasker mig at der ikke er nogen der har en idee til
problemet..
Kan det virkelig være rigtig at der i denne gruppe ikke er nogen som har den
fornødne viden til at hjælpe...

Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-02 01:57

On Sat, 23 Feb 2002 00:36:31 +0100, "Brian Ibsen"
<flyinghigh@mailme.dk> wrote:

> Men det undre / overasker mig at der ikke er nogen der har en idee til
> problemet..

Du har ikke beskrevet problemet særligt tydeligt. Jeg har stillet
et opklarende spørgsmål.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/