Jeg savner Thomas :-(
Fra : Fie

Dato : 20-02-02 10:31

Hej Gruppe

En lille update på Thomas : han kom jo som sagt ud til min svigerfar og hans
familie i fredags og jeg savner ham simpelthen så meget!

Thomas havde, vanen tro, terroriseret deres hus den første nat, men det var
hvad man kunne forvente fra den lille spilopmager Den anden nat havde
han været meget urolig og gået fra seng til seng for at snakke og nusse (det
plejer han ikke at gøre hos os). Jeg har fået en mail fra datteren om, at
han vist savner os og " bare tøffer rundt" (ved ikke helt hvad jeg skal
lægge i det), men "ellers har han det vist godt". Jeg synes ikke, det er
godt, og jeg er meget tæt på at ringe derop og bede dem om at komme hjem med
min smukke sorte hankat! *piv* Tulle virker aldeles græsk-katolsk med at
Thomas ikke er her. Tværtimod nyder hun i fulde drag vores udelte
opmærksomhed (en rigtig kat!).

Thomas har af gode grund ikke været udenfor endnu (han har kun været der 1
uge) og jeg kan derfor ikke vide, hvordan hans videre ophold vil være.
Jeg tror ikke, jeg tænker helt rationelt lige nu, fordi jeg savner ham så
meget, men hvad synes I ? Lyder det som en kat, som ikke vil falde til andre
steder end hos os, eller er det en naturlig reaktion på at blive flyttet fra
os og Tulle til et andet hjem? Lige nu er jeg villig til at gøre hvad som
helst for at få ham hjem, inkl. gå tur med han nede i vores minimale gård i
snor hver dag (vi bor på 4.sal) for at han kan få tilfredsstillet sin
udetrang.

Har brug for lidt konstruktive meninger nu, for jeg vil bare have ham hjem
NU!

Hilsen
Fie

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 20-02-02 13:48

Nu er jeg ikke den store ekspert i katteadfærd, men jeg synes du skal se
tiden an en uge er ikke lang tid - det tog min Lille Mis ca. en måned at
tilpasse sig mig.

Jeg tror din reaktion er helt normal da du savner ham og ved at du har
muligheden for at få ham hjem.

Men tænk lige en ekstra gang over hvorfor det var du valgte at give ham et
nyt hjem. Det var svære overvejelser og helt ærligt får du så gået tur med
ham i gården hver dag ?? Jeg ville ikke *S*.

Men jeg føler med dig kan godt forstå at du vil have ham hjem nu da du
savner ham men jeg tror også at du tænker irationelt nu....

Trøstede potedask og tanker
Camilla og kattene

Fra : Kate

Dato : 22-02-02 19:27

"Fie" <fie@blaesenborg.net> wrote in

> En lille update på Thomas : han kom jo som sagt ud til min
> svigerfar og hans familie i fredags og jeg savner ham simpelthen
> så meget!

Hej Fie

Jeg kan godt forstå at du savner Thomas. Dog vil jeg ligesom Camilla
sige at du nok skal slå koldt vand i blodet. Nu er han jo flyttet og
han skal nok lige ha' lov til at lære det hele at kende, inclusive sin
nye familie. Giv ham lidt tid inden du styrter ud og henter ham hjem,
hvis du virkeligt mener at det ville være godt for ham at blive udekat.

Kate

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 24-02-02 17:36

Hej Fie!

Jeg kan godt forstå, du savner Thomas, men som de andre, vil jeg også bede
dig se tiden an. Jeg tror nok, han skal vænne sig til sit nye hjem.
Noget andet er, at det måske vil være rart for ham under alle omstændigheder
at få en legekammerat. Har du snakket med din svigerfars familie om det? Jeg
ved godt, at det selvfølgelig ville indebære, at du ikke så godt kunne kræve
Thomas hjem igen, fordi der så var en kat mere at tage hensyn til, men som
du har beskrevet Thomas og hans aktivitetsniveau, synes jeg, det lyder som
om, han kunne have glæde af det.

Med venligt håb om at alt udvikler sig til det bedste.

Hilsen Birgitte

Fra : Fie

Dato : 24-02-02 21:27

Hej igen

Det går bedre for Thomas i hans nye hjem og han er vist faldet godt til
nu..........og det hjalp selvfølgelig en del på mit humør Jo længere tid
der går, jo mere virker det som om vi traf den rigtige beslutning for
Thomas. Han kan piske rundt i deres store hus og nyder det. Han spiser fint
og besørger det rigtige sted (-noget jeg var en del bekymret for!) og lader
til at stor-trives. Hans rastløshed er også forsvundet, fordi han får
"strukket ud" i de store stuer. Alt i alt rigtig fint..............men
derfor savner jeg ham stadig en del. Jeg har luftet idéen om at anskaffe en
legekammerat til Thomas hos svigerfamilien, men de vil gerne se tiden lidt
an og se hvordan det skrider fremad med Thomas, hvilket jeg også godt
forstår. Jeg har også prøvet at overtale dem til at bygge en løbegård, men
det ville de ikke, når de nu bor i så fredeligt et kvarter. De vil dog vente
til foråret med at prøve at lukke ham ud, i forlængelse med vores
instruktioner.

Man begynder også at føle sig som "stor-forbrugere af katte"!
-Tilde var ikke en rask kat og måtte jo som skrevet aflives.
-Thomas viste sig at være en kat, som havde brug for mere plads, end hvad vi
kunne tilbyde og blev flyttet til føromtalte hus.
1 ud af 3 katte har vi formået at skabe et hjem for : ikke en procentdel
jeg er stolt af! Gudskelov for lille harmoniske Tulle! Ellers ville vi da
føle os som totale fiaskoer som katte-opppassere.

Nu må vi så koncentrere os om at stor-forkæle Tulle og nyde hende

Hilsen
Fie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-02-02 02:09

"Fie" <fie@blaesenborg.net> writes:

> Hej igen
>
> Det går bedre for Thomas i hans nye hjem og han er vist faldet godt til
> nu.........

Alletiders, nogen må have mere plads end andre. Bare snøft når man
ikke selv kan tilbyde det..

> [...]
> jeg er stolt af! Gudskelov for lille harmoniske Tulle! Ellers ville vi da
> føle os som totale fiaskoer som katte-opppassere.

Nej, i er ikke storforbrugere af katte, men i fik dælme heller ikke en
god start på livet med katte...(
Tværtimod er min mening, at i har været ansvarsfulde over for de små
misser ud over alle grænser..;-D
Og Tulle *gg* pas nu på at hun ikke bliver en Melissa/Saga klon, for
så "stakkels" jer *gg*
Specielt ville jeg holde øje med posten, for ligger der en dag en
invitation til et opdrag dine mennesker i 10 lette trin kursus, så ved
i hvad klokken har slået *ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 25-02-02 18:01

> Det går bedre for Thomas i hans nye hjem og han er vist faldet
> godt til nu..........og det hjalp selvfølgelig en del på mit humør
> Jo længere tid

Ja, det er godt at Thomas trives. Du har sat hans velbefindende over
dit eget, så det er iorden at savne ham alligevel.
Nej, med så få katte ser statistikken måske ikke godt ud, men du ved
inderst inde at de to katte havde du god grund til at slippe på den ene
eller anden måde.

Når du nu ser Thomas trives så godt er det jo hele bekymringen værd,
ikke? Selvom jeg godt kan forstå at det var svært.

Håber at Tulle nyder sit liv som forkælet enebarn

Kate