Lidt om strømforsyninger
Fra : -A

Dato : 20-02-02 09:57

En computer der har et grafikkort, 2 netkort, et RW drev, et DVD drev og p.t 4
harddiske skal bruge en strømforsyning på.......ja, hvor mange watt kan man
nøjes med.......eller skal man op på. Er der nogen fordel ved overkapacitet på
det område, eller skal strømforsyningens kapacitet nøje matche ens forbrug.

Jeg spørger bl.a fordi jeg har siddet og kigget på strømforsyninger - på helt op
til 550 Watt.
Hvem dælen har dog brug for en så kraftig strømforsyning - en server?

- A

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-02-02 10:55

"-A" skrev...

> [...]
overkapacitet på
> det område, eller skal strømforsyningens kapacitet nøje matche ens

Jeg har 2 stk cdrw + 6 harddiske, grafikkort og diverse på en
300W

> Jeg spørger bl.a fordi jeg har siddet og kigget på strømforsyninger - på
helt op
> til 550 Watt.
> Hvem dælen har dog brug for en så kraftig strømforsyning - en server?

Man kunne godt forestille en server med 6-8 scsi diske der
alle skal "spinnes up" på een gang måske sluger en del
strøm. Når først det hele kører er forbruget jo beskedent,
men man er nok nødt til at tage højde for spidsbelastningen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ricki

Dato : 20-02-02 11:56

"-A" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
overkapacitet på
> det område, eller skal strømforsyningens kapacitet nøje matche ens

Overkapacitet er vist ikke helt tosset. Overvej bl.a. om computeren skal
være støjsvag. Hvis du har en stor PSU med temperatur-control, så er
blæseren også tilpasset at der trækkes godt igennem på PSUen, og hvis der
ikke gør, så kører blæseren bare langsommere. Derfor vil en stor PSU kunne
blive mere støjsvag end en lille PSU der kører på fuld kraft hele tiden.

Hilsen Ricki

Fra : albert

Dato : 20-02-02 14:06

> [...]
> blive mere støjsvag end en lille PSU der kører på fuld kraft hele tiden.

Det var f... en dyr form for lyddæmpning. Så vidt jeg ved, ligger en 550'er
på omkring 2000kr
En papst blæser ligger på omkring 100kr !!!

Min 230wats strømforsyning var 100% lydløs - ditto er min nuværende 300'er

Fra : Ricki

Dato : 20-02-02 14:14

> Min 230wats strømforsyning var 100% lydløs - ditto er min nuværende 300'er

100% lyløs ???? Det må jeg sige

Fra : albert

Dato : 20-02-02 18:09

nåh jah, så næsten da - Barracuda IV i elastikophæng overdøver den
ihvertilfælde....

Fra : Leony

Dato : 21-02-02 09:10

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> skrev i en meddelelse

> 100% lyløs ???? Det må jeg sige

Hvis man slukker blæseren siger den ingenting eller skruer lidt højere op
for musikken

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Esben

Dato : 20-02-02 17:50

> [...]
helt op
> til 550 Watt.
> Hvem dælen har dog brug for en så kraftig strømforsyning - en server?

Ja fx, eller en workstation. En AGP-pro port kan jo alene levere over
110watt.

--
Esben