Ny støjsvag PSU
Fra : Ricki

Dato : 20-02-02 08:55

Hvor køber man sådan en?
Jeg HAR kigget hos Studiedata, men jeg vil gerne se nogle alternativer.

Hilsen Ricki

Fra : Thostrup

Dato : 20-02-02 09:13

www.webconsult.dk

Jeg har været meget tilfreds med mine produkter derfra og det har resulteret
i at jeg skal kigge på min "Power led" eller "Num lock" lampen for at se om
min computer et tændt.

Mvh. M. Thostrup

Fra : Ricki

Dato : 20-02-02 09:48

> [...]
resulteret
> i at jeg skal kigge på min "Power led" eller "Num lock" lampen for at se

Tak for din hurtige respons. En papst 350W er nu bestilt ( du burde kræve
provision af Webconsult )

Hilsen Ricki

Fra : Thostrup

Dato : 20-02-02 10:38

> Tak for din hurtige respons. En papst 350W er nu bestilt ( du burde kræve
> provision af Webconsult )
>
> Hilsen Ricki

Velbekommen ... ja det burde jeg

Mvh. M. Thostrup

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-02-02 12:41

> Tak for din hurtige respons. En papst 350W er nu bestilt ( du burde kræve
> provision af Webconsult )

Du bliver simpelthen NØDT til at skrive tilbage om resultatet ;). Jeg er
også ved at være træt af støjen fra PSU'en i mit AOpen HX08.

Fra : Ricki

Dato : 20-02-02 22:56

> Du bliver simpelthen NØDT til at skrive tilbage om resultatet ;). Jeg er
> også ved at være træt af støjen fra PSU'en i mit AOpen HX08.

Ja, naturligvis skal jeg nok komme med et indlæg om hvad en PSU til over kr.
1000,00 kan gøre for mig. Jeg har før prøvet at udskifte blæseren i min
nuværende PSU til en papst, men det virkede ikke rigtigt. Det viste sig
efter at have undersøgt det nøjere at det er hovedsageligt
omdrejningshastigheden der gør en forskel, og såvidt jeg kan vurdere, så må
en 80mm blæser flytte noget mere luft ved lavere omdrejninger end en 60mm.
Desuden er der også temperatur kontrol på den nye udover at der også er 2
stk. 80 mm. Joooohhhhh, det er skam noget der rykker ( håber jeg )

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-02-02 00:00

> Ja, naturligvis skal jeg nok komme med et indlæg om hvad en PSU til over
kr.
> 1000,00 kan gøre for mig.

Ups da da. Jeg tror jeg skal snakke med min lillebror om at sætte en
variabel modstand på en af blæserens to ledninger i stedet, for at sænke
omdrejningshastigheden og dermed støjniveauet.

Fra : -A

Dato : 20-02-02 09:48

DenWed, 20 Feb 2002 08:55:21 +0100, kundgjorde:

>Hvor køber man sådan en?
>Jeg HAR kigget hos Studiedata, men jeg vil gerne se nogle alternativer.
>
>Hilsen Ricki

http://www.mm-data.dk/catalog/advanced_search_result.php?PHPSESSID=7d63828d9b3c50342fc8167d46cd20f8&keywords=psu&x=6&y=5

..eller gå ind på www.edbpriser.dk og vælg Hardware | Kabinettilbehør | søg på
alle.

Så skulle der gerne komme en lang række priser og henvisninger til både
producent og forhandler.

- A

Fra : heja

Dato : 21-02-02 03:40

Enten har jeg for gode øre eller så er jeg blevet snydt. Jeg har smidt
pengene efter en dyr PSU fra Noise Control 350w NC SECUR PSU - PAPST model
1500rpm
Støj 14-20dB(A)

Og jeg kan høre den lige så klart :(

Stryx

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-02-02 13:07

"heja" <adadadw:stryx79@hotmail.com> wrote in message
> Enten har jeg for gode øre eller så er jeg blevet snydt. Jeg har smidt
> pengene efter en dyr PSU fra Noise Control 350w NC SECUR PSU - PAPST model
> [...]

Er det den der koster 980.- hos Webconsult? Så kan jeg jo lige så godt spare
de penge.....

Fra : Ricki

Dato : 23-02-02 11:00

"heja" <adadadw:stryx79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Enten har jeg for gode øre eller så er jeg blevet snydt. Jeg har smidt
> pengene efter en dyr PSU fra Noise Control 350w NC SECUR PSU - PAPST model
> [...]

Skræmmende ! Jeg har ikke fået den endnu, og har til min rædsel opdaget at
leveringen er 7 - 14 dage.
Nå, men lad os nu se.

Fra : Torben Ruby

Dato : 24-02-02 14:03

Nu er det altså sådan at man altid vil kunne høre 14-20 db , ellers skal du
være lidt døv, hvis du ikke kan det ! Men en generalt regel siger at går du
ca 3 db ned I styrke, så kan du høre en mærkbart forskel.

Jeg kører med et tilsvarende PSU også fra webcounsoult - og ærligt jeg kan
høre den ! Men ikke noget der irreterer mig ! Når jeg har gæster ! Så bliver
da altid benorvet over hvor lidt den lamer ! Hvilke er meget vigtigt når jeg
sidder og laver lektier ved maskinen konstant....

Det eneste jeg havde at sige om deres system var at de lovede at deres
Topblæser I kabinettet var 99% lydsvag ! Jeg kontaktede dem og det er nu
ændret på deres hjemmeside ! For hvordan kan ting være 99% støjsvag ???

Når det korte af det lange er at jeg mener at du ikke bliver snydt ved at
købe overstående produkt ! Tvært imod ! Jo har du en PSU med en lydfactor på
23 db kan vi snakke om det ) - men går du oppe fra de 30 og opad ! Så
skift dog og nyd "stilheden"

Men husk at det ikke kun er PSUen der larmer - du har kilder som
skærmkort-blæser(grafikkort), Cpu-blæser, larm fra dvd-afspiller/cd - når de
kører !

Hilsen Torben