Telefonabonnenterne - 1900
Fra : Steven Gloerfelt-Tar~

Dato : 20-02-02 01:42

Jeg har en lille interessant ting, som nogle måske kunne have nytte af.
Det drejer sig om en fotokopi af:
Lomme-Fortegnelse over Telefon-Abonnenterne
i Kjøbenhavn med Forstæder for 1900
Hvis nogle af brugerne her i gruppen ønsker at få oplysninger herfra, vil
jeg gerne se efter i disse kopier.
Jeg har allerede søgt efter Jensen i Falkoner Allé 10, men desværre uden
held.

m.v.h.

Steven Gloerfelt-Tarp
stevencc@worldonline.dk

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 20-02-02 03:37

har du en scannet version?

vh.
*jacob nordahl
jacob@nordmark.dk
www.nordmark.dk
webmaster for
www.spise.dk - Restaurant Guide
www.partynet.dk - Party site
www.selv.dk - Webmaster support
www.selv.dk/selv/gen - Link site for Slægtsforskere

Fra : Steven Gloerfelt-Tar~

Dato : 20-02-02 04:24

Desværre har jeg ikke en scannet version af mine kopier. Det havde
naturligvis været det letteste.
Såfremt en eller anden her i København har en scanner og vil udføre dette
arbejde, udlåner jeg gerne de kopier jeg har.
En egentlig indtastning af oplysningerne var vel det bedste.

m.v.h.

Steven Gloerfelt-Tarp
stevencc@worldonline.dk

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 20-02-02 10:48

On Wed, 20 Feb 2002 04:24:18 +0100, Steven Gloerfelt-Tarp wrote:

> Såfremt en eller anden her i København har en scanner og vil udføre
> dette arbejde, udlåner jeg gerne de kopier jeg har. En egentlig
> indtastning af oplysningerne var vel det bedste.

Hvis det er maskinskrevne og helst loese blade med god
kontrast, saa kan man opnaa en bedre gengivelse med OCR og
lidt korrekturlaesning end med en egentlig manuel afskrivning.

Men fotokopiering introducerer oftest en maengde smaa sorte
klatter, som under OCR kan blive til stoej, f.eks kommaer og
punktummer, men ogsaa forvanskning af bogstaver.

Hvor mange sider drejer det sig om og kan du evt. skaffe
originalen?

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 21-02-02 17:08

> [...]
> Det drejer sig om en fotokopi af:
> Lomme-Fortegnelse over Telefon-Abonnenterne

hvis http://www.kb.dk/
has not got it they might like

ellers http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Kbenhavn.htm

101-01

Københavns Stadsarkiv

Københavns Rådhus

1599 København V

tlf:

fax:

e-mail:

å:

l:

o:

s:
33 66 23 70

33 66 70 39

stadsarkiv@kff.kk.dk

ma-on, fr 9.30-15, to 9.30-16, lø 9.30-12.30 dog ikke 1/6-31/8

Henrik D. Gautier

Københavns Kommune

I middelalderen

many genealogical books in here http://www.kkb.bib.dk/rhb/
http://www.kkb.bib.dk/rhb/kataloge.htm

Hugh W

http://www.ksa.kk.dk/

http://www.kbhbymuseum.kk.dk/
every museum has a private library open to genuine researchers