deling af TDC- kabelmodem
Fra : Anders Boutrup

Dato : 19-02-02 23:46

Jeg har efterhånden hørt og læst mange forskellig svar på dette - mit
relativt enkle spørgsmål...

Kan man dele en TDC-kabelforbindelse uden brug af server?

I TDCs oncable-FAQ står det ret tydeligt, at det ikke kan lade sig gøre:

"...men du er nødt til anvende en computer som server og derefter forbinde
andre pc'ere til denne via hub/switch og netkort. WebSpeed leveres p.t. kun
med én offentlig, dynamisk IP-adresse - og derfor har du ikke muligheden for
at slutte flere pc'ere direkte på kabelmodemet..."

Jeg har imidlertid fået andre svar, af andre personer, og er lidt i
vildrede...

På forhånd tak :)

Fra : Hans

Dato : 20-02-02 00:09

"Anders Boutrup" <boutrup@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I TDCs oncable-FAQ står det ret tydeligt, at det ikke kan lade sig gøre:

> Jeg har imidlertid fået andre svar, af andre personer, og er lidt i

I stedet for at vi andre skal famle i blinde, ville det være en rigtig god
idé hvis du ville skrive lidt omkring de løsninger du allerede har fået.

Bortset fra det kan det ikke lade sig gøre at dele 1 IP til flere maskiner,
med mindre du har en maskine kørende til formålet, eller investerer i en
router. Det var det pricipielle - Nu bliver det spændende at høre om de
alternative løsninger du har fået.

mvh
Hans

Fra : Jens

Dato : 20-02-02 00:45

> [...]
> relativt enkle spørgsmål...
>
> Kan man dele en TDC-kabelforbindelse uden brug af server?

Ja, du kan bruge en router. F.eks. sådan én her:
http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=306

> [...]
for
> at slutte flere pc'ere direkte på kabelmodemet..."

Der står ikke at du ikke kan dele forbindelsen med en router.......

> Jeg har imidlertid fået andre svar, af andre personer, og er lidt i
> vildrede...

Behøver du ikke være, en router kan gøre arbejdet....

Jens