2 Spørgsmål Newsreader(1) RPMpakker(2)
Fra : Allan Møller

Dato : 19-02-02 22:52

(1)
Hvilken newsreader er den mest udbredte til Linux ?

(2)
Når jeg installere RPM pakker med pakkehåndtering så kan jeg ikke se hvor
programmet bliver installeret. Hvordan ser jeg det ?
Ikke alle RPM'er laver et ikon til at starte programmet. Hvordan klarer man
det ?

Jeg kører med RedHat 7.1 som er fuldt up2date med up2date programmet.

2 begyndere fra Allan M

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-02-02 23:05

Allan Møller skrev:

> Hvilken newsreader er den mest udbredte til Linux ?

<http://www.lundhansen.dk/bertel/statistik/020101ns.htm#Læseprogrammer>
kunne tyde på, at slrn (kommandolinjebaseret nyhedslæser) og KNode
(grafisk nyhedslæser, som jeg selv bruger) er de mest udbredte
Linux/Unix-nyhedslæsere i dk-grupperne. Hvilke, der er de meste
udbredte, er dog egentlig ligemeget. Find den, der passer dig bedst! Er
du til grafiske programmer, så er KNode, Pan, Sylpheed og Netscape 4
eller 6 værd at tjekke ud. Er du til kommandolinjebaserede programmer,
så er slrn og Gnus nok værd at prøve.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-02 01:15

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

> Er du til kommandolinjebaserede programmer, så er slrn og Gnus nok
> værd at prøve.

Jeg synes ikke det er helt rimeligt at kalde Gnus
kommandoliniebaseret. Jeg ville snarere kalde den Emacs-baseret

Jeg har lige smidt et screenshot af min Gnus der viser dit indlæg på
<http://ting.bunk.cc/gnus.png>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Everything ends badly. Otherwise it wouldn't end.

Fra : Henry Vest

Dato : 19-02-02 23:14

Allan Møller wrote:

> Når jeg installere RPM pakker med pakkehåndtering så kan jeg ikke se hvor
> programmet bliver installeret. Hvordan ser jeg det ?

En pakke du allerede har installeret:

rpm -ql pakkenavn

Bemærk at det netop kun er pakkenavnet du skal skrive, ikke hele filnavnet.
Hvis du derimod vil se det, før du installerer, så skriv

rpm -qpl filnavn

/HEnry