Teste flere conditions
Fra : MZH

Dato : 19-02-02 22:10

Måske er det bare min hjerne der ikke lige kører, men er der en smart
måde at tjekke om flere forskellige felter i en formular er udfyldt og
derefter give brugeren besked om, hvilke der mangler at blive udfyldt?

Jeg har en formular, og i send-knappen vil jeg have Flash til at
tjekke om tre af felterne er udfyldt (Navn, Email og Telefon). Hvis de
ikke er, skal der komme en lille tekstboks frem til højre for feltet
hvor der står noget i retning af "udfyld venligst dette felt".

Tekstboksene laver jeg som movieclips og kalder dem via TellTarget,
men hvordan får jeg Flash til at tjekke om alle tre felter er udfyldt
og kun kalde de tekstfelter frem hvor der ikke er udfyldt?

Det skal jo virker uanset om brugeren har glemt at udfylde alle tre
felter eller f.eks. bare et enkelt af dem...

Et eller andet siger mig, at det er ret nemt, men jeg kan ikke selv
komme på en løsning lige nu.

Mvh.

Mikkel

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 20-02-02 09:01

> [...]
> ikke er, skal der komme en lille tekstboks frem til højre for feltet
> hvor der står noget i retning af "udfyld venligst dette felt".

Hvis dine tekstfelter hedder navn og email kan du gøre sådan;

if (navn.length> 1) {
tjeck_navn = "ok";
} else {
tjeck_navn = "Skriv navn";
if (email.length> 1) {
tjeck_email = "ok";
} else {
tjeck_email= "Skriv e-mail";
}
if (tjeck_navn == "ok" && tjeck_email == "ok") {
getURL ("http://www.domaene.dk/mail.asp";, "_blank", "GET");
}

Du kan se et eksempel her, hvor der også valideres i e-mailen;
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=57

Mvh/M!chael ;)ensen