PHP >= 4.0.4 på debian potato
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-02-02 17:57

Hej

Jeg savner en PHP 4.0.4 eller nyere til debian potato...

Den har 4.0.3p11 installeret (den nyeste .deb-pakke), men jeg savner en
funktion (get_defined_vars), som først dukkede op i 4.0.4.

Jeg fandt ud af at man 'bare' skulle tilføje testing til sin sources.list -
men så vil den opgradere 7 millioner ting (rundt regnet)...

Nu forsøger jeg så at tilføje en deb-src-testing linje til min sources.list
for at hente og lave en ny binær pakke:

deb-src http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian/ woody main
non-free contrib

Men når jeg forsøger at hente og oversætte kildekoden med apt-get går det
galt:

moffe@gere:/tmp# fakeroot apt-get -b source php4
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Need to get 3425kB of source archives.
Get:1 http://ftp.sunet.se woody/main php4 4:4.1.1-1 (dsc) [1476B]
Get:2 http://ftp.sunet.se woody/main php4 4:4.1.1-1 (tar) [3344kB]
Get:3 http://ftp.sunet.se woody/main php4 4:4.1.1-1 (diff) [79.7kB]
Fetched 3425kB in 1m24s (40.5kB/s)
dpkg-source: extracting php4 in php4-4.1.1
dpkg-buildpackage: source package is php4
dpkg-buildpackage: source version is 4:4.1.1-1
dpkg-buildpackage: source maintainer is Petr Cech <cech@debian.org>
debian/rules clean DEB_BUILD_ARCH=i386 DEB_BUILD_GNU_CPU=i386
DEB_BUILD_GNU_SYSTEM=linux DEB_BUILD_GNU_TYPE=i386-linux DEB_HOST_ARCH=i386
DEB_HOST_GNU_CPU=i386 DEB_HOST_GNU_SYSTEM=linux DEB_HOST_GNU_TYPE=i386-linux
dh_testdir
make: dh_testdir: Command not found
make: *** [clean] Error 127
Build command 'cd php4-4.1.1 && dpkg-buildpackage -b -uc' failed.
E: Child process failed

Hvad gør jeg galt her? Det samme sker ved samme procedue med php4 fra
potato - men med f. eks. pine går det godt. Mangler jeg at installere en
eller anden skummel pakke?

Pft.
Rasmus

ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
-Alan Cox

Fra : Claus Alboege

Dato : 19-02-02 18:09

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

[snip]

> [...]

> Hvad gør jeg galt her? Det samme sker ved samme procedue med php4 fra
> potato - men med f. eks. pine går det godt. Mangler jeg at installere

% dpkg -S /usr/bin/dh_testdir
debhelper: /usr/bin/dh_testdir

Kan det være den?

/Claus A

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-02-02 18:35

Claus Alboege wrote:

> % dpkg -S /usr/bin/dh_testdir
> debhelper: /usr/bin/dh_testdir
>
> Kan det være den?

Ja, det var jo lige præcis den. Det krævede en del arbejde, men nu kører
den PHP 4.1.1, og jeg kan nu bruge den savnede funktion

Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-02-02 20:44

On Tue, 19 Feb 2002 17:57:12 +0100, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg fandt ud af at man 'bare' skulle tilføje testing til sin
> sources.list - men så vil den opgradere 7 millioner ting (rundt

Du kan godt nøjes med at opgradere nogle få pakker til fx. unstable - tag et
kig her:

   <http://www.razor.dk/debianguiden/apt-setup.html#DEBIAN-BASTARD>

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |