hjælp det dutter ikke!
Fra : MB

Dato : 19-02-02 17:37

Hej
Jeg har netop samlet en pc, dvs det virker ikke.
Alle blæserne starter op, både cpu, psu og grafikkortblæser stater, men
skærmen tænder ikke og den når ikke til 1. bip.
Jeg har tjekket alle jumpere, har skiftet grafikkort (har prøvet med pci og
isa grafikkort) har skiftet ram og cpu, men intet hjælper.
Jeg har taget alle kort på nær grafikkort ud og alle ide drev er også taget
ud for at tjekke, men ingenting hjælper

Hvad kan der være galt?

mvh
Morten

Fra : FeZ

Dato : 19-02-02 18:30

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan der være galt?

Check at du ikke har sat for mange af de her "afstands-pæle"
bag bundkortet. Det må kun sidde pæle der hvor der er huller
til det - ellers kortslutter skidtet, og maskinen nægter at starte.

Jeg har oplevet det problem flere gange - og fejlen har som regel
ligget der !
--
FeZ

Fra : UraNos

Dato : 19-02-02 21:54

Jeg har samme problem her

men de afstandspæle du snakker om har jeg ikk på

maskinen kørte fint, jeg var ved at formatere disken, da den pluslig
slukkede, og intet starter op nu.

blæsere og harddisk starter men der er sort skærm, hvad gør jeg???

Personligt tror jeg mit bundkort er røget sig en tur

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Deaster

Dato : 19-02-02 22:00

"UraNos" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> blæsere og harddisk starter men der er sort skærm, hvad gør jeg???
>
> Personligt tror jeg mit bundkort er røget sig en tur

Eller cpu'en som er blevet for varm.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig