meta key i debian-woody
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 19-02-02 16:25

Ohoej!

Nu har jeg installeret en Debian woody paa min kaerestes 'pjuter!
Jeg valgte dansk tastatur layout, std. pc104 tastatur uden options..

Men... Hvad bliver Meta saa i emacs20 ??? Det eneste der minder om er
den-der-mystiske-windows-soecifikke-tast-der-virker-som-hoejreklik,
den giver nemligt et "M-x"... Men det er jo ikke det hun vil ha'

Nogen der kan hjaelpe mig?

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-02-02 17:20

Daniel Nielsen skrev:

> Men... Hvad bliver Meta saa i emacs20 ?

Hvad med venstre Alt-taste eller Esc?

// Klaus

Fra : Marie Kirstine Anton~

Dato : 19-02-02 18:27

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hvad med venstre Alt-taste eller Esc?

jeg har prøvet højre og venstre alt, ctrl, shift, windowstast og esc og
højreklikketast
intet virker

/marie

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 20-02-02 11:47

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> den-der-mystiske-windows-soecifikke-tast-der-virker-som-hoejreklik,
> den giver nemligt et "M-x"... Men det er jo ikke det hun vil ha'

Har du prøvet med andre tastatur layout?

Jeg bruger denne til halt alm. tastatur uden win-keys
setxkbmap -model pc101

og den her til tastatur med win-knapper
setxkbmap -model pc105

(du skal gensarte emacs før det får effekt)

Det kan sættes permanent i /etc/X11/XF86Config-4 filen, hvor du gerne skulle
have noget der ligner det her:

Section "InputDevice"
   Identifier "Keyboard0"
   Driver "keyboard"